اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره خبر داد:

حضور 300 دانش‌آموز پسر خرم‌دره‌ای در مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره گفت: 300 دانش‌آموز پسر در برنامه راهیان نور و شرکت در مناطق عملیاتی جنوب کشور شرکت کردند.

حضور 300 دانش‌آموز پسر خرم‌دره‌ای در مناطق عملیاتی
احمد بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با اشاره به اجرای برنامه‌های راهیان نور اظهار داشت: اعزام دانش‌‌آموزان شهرستان خرم‌دره به مناطق جنگی در سال تحصیلی جدید در دو مرحله انجام می‌شود.
وی افزود: مرحله اول این امر از 22 تا 25 مهر ماه برای دانش‌آموزان پسر پایه دوم متوسطه و در بهمن ماه برای دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه دختر است که در ایام عید نیز برنامه‌ریزی لازم برای حضور فرهنگیان به همراه خانواده ایشان صورت گرفته است.
مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره با بیان اینکه اجرای اردوی راهیان نور بخش پسران تعداد 300 دانش‌آموز، 29 نفر فرهنگی و هشت امدادگر و در مجموع با عوامل اجرایی 357 نفر در 22 مهر ماه برگزار شد، ابراز داشت: تاکنون سهمیه اجرای اردوی راهیان نور در بهمن ماه اعلام نشده است.
وی با اشاره به چرایی برگزاری اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: یکی از علل برگزاری این مهم بخشی از درس عملی آمادگی دفاعی دانش‌آموزان است که ایشان از نزدیک با نحوه دفاع و روحیه سلحشوری رزمندگان دلاور ایران اسلامی آشنا شده و همچنین با راوی‌گری راویان فتح با اهداف‌ و زندگی در مناطق جنگی رزمندگان اسلام آشنا می‌شوند.
بختیاری تصریح کرد: دانش‌آموزان در این اردو درک می‌کنند که دفاع از حاکمیت ارضی میهن اسلامی به این آسانی نبوده است که به آسانی از دست داده شود و در کنار همه این موضوع‌ها، برنامه‌های تربیتی، فرهنگی و مهارت‌آموزی نیز برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.
وی افزود: دیدار از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، استفاده از اطلاعات راویان فتح، برگزاری نماز جماعت‌، پخش فیلم و کلیپ‌های دوران دفاع مقدس و بازدید از موزه‌های ابزارآلات جنگی دوران دفاع مقدس از برنامه‌های انجام شده در این اردو محسوب می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر مشکلات به وجود آمده در اجرای اردوی راهیان نور بیان داشت: کاستی‌هایی همچون آسایشگاه دانش‌آموزان، آب و هوای گرم منطقه‌، نبود کولرهای خنک کننده و کمبود حمام نسبت به تعداد دانش‌آموزان از مسائل موجود در این راستا است که در این میان از مسئولان شهرستان درخواست داریم که همکاری‌های لازم را در زمینه در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه سبک و همچنین کمک مالی داشته باشند.
وی در پایان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری دانش‌آموزان از این فرصت پیش‌آمده عنوان داشت: دانش‌آموزان باید از این فرصت استفاده معنوی کرده و با توجه به جان‌فشانی‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان و بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس، ضمن میثاق مجدد با شهدا از آرمان‌های و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول