اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

70 درصد آب شرب مشهد از سد دوستی فراهم می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: حدود 70 درصد آب شرب مشهد را می‌توان از طریق سد دوستی را فراهم کرد.

70 درصد آب شرب مشهد از سد دوستی فراهم می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین جعفری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح فرهنگی دانش‌آموزی نجات آب کشاورزی با بیان این مطلب اظهار داشت: بیش از یک میلیارد متر مکعب حجم آب سد دوستی است که برای انتقال آن به مشهد 180 کیلو متر مسیر با هزار متر ارتفاع و حجم شش متر مکعب بر ثانیه طی شده است.
وی با اشاره به اینکه احداث سد دیگری در استان، تصریح کرد: احداث این هفت سد آب‌های سطحی و سیلاب و بهره‌وری به هنگام است و البته سدهای دیگری نیز در حال مطالعه است و امیدواریم ظرف پنج سال آینده قطره‌ای آب از استان خارج نشود.
جعفری با اشاره به حجم عظیم مصرف آب از طریق آب‌های زیر زمینی که بیش از 7میلیارد مترمکعب است، خاطر نشان کرد: برای استفاده بهینه از آب‌ها یکی از طرح‌ها فعالیت‌های فرهنگی است که طرح فرهنگی دانش‌آموزی نجات آب کشاورزی می‌تواند با نهادینه کردن این موضوع در خانواده‌ها کمک بسزایی به بهره‌وری مناسب از منابع آب زیرزمینی داشته باشد.
محمدتقی فخریان؛ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه با وجود یک میلیون 1 17 هزار دانش‌آموز و حضور 90 هزار فرهنگی شبکه عظیمی از نیروی انسانی برای انتقال پیام و فرهنگ‌سازی فراهم شده است، اظهار داشت: بخشی از این آموزش‌ها باید به صورت غیر مستقیم به فرزندان و دانش‌آموزان داده شود تا بتوان این موضوع را نهادینه کرد.
وی با اشاره به نامگذاری این دهه، به نام دهه پیشرفت و عدالت، تصریح کرد: چیزی که هم ثروت می‌دهد و هم قدرت حفظ منابع طبیعی است که مهم‌ترین آن مسأله آب است.
در این مراسم از مجریان برتر طرح نجات آب در سال 90-89 که شامل معلمان و دانش‌آموزان برتر بودند، تجلیل شود و همچنین تفاهم‌نامه همکاری طرح فرهنگی ـ دانش‌آموزی نجات آب کشاورزی بین شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی و اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به امضا رسید.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول