اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

انتقال مقداری از آب سد دوستی سبب رونق در سرخس شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: انتقال مقداری از آب سد دوستی به سرخس، سبب افزایش بیش از یک متر سفره‌های آب این شهر شده است.

انتقال مقداری از آب سد دوستی سبب رونق در سرخس شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسین جعفری شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از عملیات اجرایی طرح آبرسانی از سد دوستی به شهر سرخس در جمع خبرنگاران در محل این سد اظهار داشت: تاکنون معادل 25/1 متر از افت سفره‌های آب زیر زمینی شهرستان سرخس به واسطه تامین آب از سد دوستی جبران شده است.
وی به آغاز طرح عملیات اجرایی طرح آبرسانی از سد دوستی به شهر سرخس اشاره کرد و افزود: با
برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای انتقال آب از سد دوستی به شهرستان مرزی سرخس به بیش از 79 کیلومتر خط انتقال آب نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان این که برای این پروژه یک تصفیه خانه در پایاب سد دوستی نیز تعریف شده است، تصریح کرد: برای اجرایی کردن کامل این طرح به بیش از 308 میلیارد ریال اعتبار مالی نیاز است.
وی سد دوستی را نماد دوستی بین سه کشور ایران ، ترکمنستان و افغانستان دانست و متذکر شد: در حال حاضر نیز بخش اعظمی از آب شرب سالم و بهداشتی شهر مشهد توسط این شد تامین و انتقال داده
می‌شود.
جعفری از بهره‌برداری فاز آبرسانی از سد دوستی به شهر سرخس در اسفندماه سال1393 خبر داد و اعلام کرد: با این حال در صورت تخصیص به موقع اعتبارات این کار در این حوزه صورت می‌پذیرد.
وی نقش تامین آب از این سد را بسیار بالا ارزیابی کرد و متذکر شد: تا به حال نیز سد دوستی برکات بسیار زیادی برای مردم سرخس و شرق کشور داشته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی به اشاره به مشخصات فنی این طرح بزرگ آبرسانی ابراز داشت: قطعه اول این پروژه بیش از 30 کیلومتر طول دارد.
وی با بیان این که لوله های پنج کیلومتر از این میزان به محل اجرای طرح حمل شده است، یادآور شد: همچنین لوله‌گذاری دو کیلومتر آن هم در محل فوق انجام شده است.
جعفری اعتبار فعلی این پروژه را بیش از هشت میلیارد ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورت افزایش این میزان اعتبارات و تخصیص به موقع آن بخش قابل توجهی از این طرح در امسال و سال آینده عملیاتی می‌شود.
وی با بیان این که هم اکنون بیش از هشت متر مکعب آب در ثانیه در کانال‌های پایاب سد دوستی در جریان است،اظهار کرد: با بهره‌برداری کامل از این طرح تاثیرات بسیار زیادی در بخش صنعت این شهرستان به وجود می‌آید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول