اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و کار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد:

جامعه کارگری نیازمند تشکیلات صنفی است نه سیاسی

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عملکرد برخی از تشکل‌های کارگری گفت: تشکیلات کارگری نباید مطالبات و خواسته‌های صنفی کارگران را فراموش و صرفاً به فعالیت‌های سیاسی و حزبی روی بیاورند.

جامعه کارگری نیازمند تشکیلات صنفی است نه سیاسی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یونس فاتح ظهر امروز در دیدار جمعی از کارگران کارخانه‌های تبریز ضمن انتقاد از عملکرد برخی از تشکل‌های کارگری اظهار داشت: متاسفانه برخی تشکیلات کارگری فعال در سطح استان آذربایجان‌شرقی اغلب کارکردی سیاسی و حزبی یافته‌اند و از پیگیری مطالبات جامعه کارگری غافل شده‌اند.
وی، مهمترین آفت جامعه کارگری در طول سالیان متمادی را سوءاستفاده برخی از افراد برای دستیابی به مطامع سیاسی حزبی و تشکیلاتی دانست و یادآور شد: هر چند شاید برخی از تشکیلات کارگری همچون خانه کارگر در مقطع زمانی خاصی مجوز فعالیت نیز از کمیسیون ماده 10 احزاب دریافت کرده‌اند اما نباید فراموش کرد که جامعه کارگری ملعبه دست احزاب سیاسی نیست.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: از تشکیلات خانه کارگر تبریز انتظار می‌رود تا با رویکردی منطقی به خواسته‌های جامعه کارگری، پیگیر مطالبات صنفی کارگران باشد.
وی در ادامه ضرورت حفظ حرمت کارگران را یادآور شد و گفت: جای تاسف است دفترچه‌ای با کارکرد تبلیغاتی برای رستوران‌ها، مراکز تفریحی، درمانی و غیره به نام کارگران تهیه می‌شود و در سایه غفلت دستگاه‌های نظارتی به چاپ بیست و سوم هم می‌رسد.
فاتح افزود: مگر آموزه‌های اسلامی و انقلابی اجازه می‌دهد که از جامعه کارگری هم سوءاستفاده سیاسی و هم بهره‌بردای تبلیغاتی شود.
وی، خواستار پرهیز تشکل‌های کارگری از فعالیت‌های حاشیه‌ای و غیر مرتبط شد و تصریح کرد: جامعه کارگری نیازمند تشکیلات نه سیاسی بلکه صنفی کارگری منسجمی در سطح استان آذربایجان‌شرقی است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول