اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

معیشت نصف جمعیت گیلان کارگری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه 230 هزار نیروی کار در واحدهای صنعتی این استان فعالیت می‌کنند گفت: معیشت نیمی از جمعیت گیلان کارگری است.

معیشت نصف جمعیت گیلان کارگری است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خلیل حنیف پیش از ظهر امروز در نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری بسیج کارگری گیلان به وجود 3 هزار و 800 واحد کوچک و بزرگ تولیدی صنعتی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: این تعداد واحد تولیدی به غیر از واحدهای صنعتی در قالب تعاونی، خصوصی و ... است.
وی با بیان اینکه 230 هزار نیروی کار در واحدهای صنعتی گیلان فعالیت می‌کنند، افزود: معیشت نیمی از جمعیت استان کارگری است.
به گفته حنیف، 8 میلیون نفر نیروی انسانی در کشور فعالیت دارند که با جمعیت خانوارهای آنها حدود 50 درصد جمعیت کشور از طریق کار و کارگری ارتزاق کرده و زندگی خود را می‌چرخانند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نفس کار را مهم دانست و تصریح کرد: رویکرد دولت به طرف اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه است.
حنیف بیمه کارگران فصلی را از اقدام‌های مهم دولت بیان کرد و گفت: دولت بیمه این قشر را به نحو مناسبی برطرف کرده است.
وی با اشاره به شناسایی کارگران فصلی، موقت و ساختمانی، بیان داشت: 52 هزار نفر تاکنون در سایت اداره کار و امور اجتماعی استان ثبت‌نام کرده‌اند.
حنیف از راه‌اندازی سیستم شناسایی کارگران با کد ملی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: افراد شاغل در گیلان از طریق این سیستم شناسایی شده و نوع فعالیت دائم و موقت آنها اعلام می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه 70 درصد طرح‌های نیمه تمام گیلان در سال‌های گذشته انجام شده است، بیان داشت: 30 درصد بقیه طرح‌های نیمه تمام با اهتمام دولت به پایان می‌رسد.
حنیف ایجاد صندوق توسعه ملی را از رویکردهای مهم دولت در بحث اشتغال نامید و خاطرنشان کرد: این صندوق از یک سال و نیم گذشته از محل مازاد فروش نفت و گاز تاسیس شده و در اشتغال کشور تاثیرگذار است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به قانون کار اشاره کرد و اظهار داشت: قانون کار دوطرفه است و دولت با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان مشکلات آنها را برطرف می‌کند.
وی احیای نظام استاد شاگردی را از دیگر رویکردهای دولت در ایجاد اشتغال پایدار توصیف کرد و افزود: بسیاری از ثروتمندان کشور در گذشته شاگرد بودند و به مرور کار را یاد گرفته و بازار را شناختند.
حنیف خاطرنشان کرد: این سیستم در حال احیاست و مسائل بیمه‌ای آن ساماندهی می‌شود.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان نیز در این جلسه معرفت را نخستین شرط بسیجی بودن معرفی کرد و گفت: محبت پس از معرفت جاری می‌شود و انسان‌ها به اطاعت می‌رسند.
محمدعلی یوسفی تکلیف‌گرایی و بصیرت را مهم‌ترین عامل در بسیج عنوان کرد و افزود: بسیج عرصه بصیرت‌افزایی است.
محمد پارسا رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت گام‌های موثری در ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال برداشته است، اذعان داشت: مسئولان گیلان نیز همت دارند و در کنار کارگران می‌توانند برای ایجاد اشتغال پایدار تلاش کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول