اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

نمایشگاه کتاب فرصت بیان ارزش‌های دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه کتاب فرصتی برای بیان ارزش‌های دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان با این حوزه است.

نمایشگاه کتاب فرصت بیان ارزش‌های دفاع مقدس است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن مجنونی ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با توجه به حجم مخاطبی که دارد، فرصت بسیار مناسبی است تا کتاب‌های مرتبط با هفته دفاع مقدس نیز معرفی و عرضه شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نسل جوان جامعه شناخت زیادی از دوران دفاع مقدس ندارند، بنابراین بهترین وسیله برای ایجاد آشنایی با دفاع مقدس، کتاب است که در زمینه دفاع مقدس آثار متنوع و متعددی منتشر شده و بسیاری از آنها هم با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه‌های کتاب فرصت خوبی هستند تا ناشران عرصه دفاع مقدس حضور پررنگی داشته و آثار خود را معرفی کنند چراکه نمایشگاه‌های کتاب به عنوان رویدادی بزرگ در عرصه فرهنگ استان‌ها شناخته شده است.
مجنونی با اشاره به فعالیت‌های معاونت ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در عرصه کتاب و کتابخوانی افزود: در شش ماه نخست سال جاری یک‌هزار و 300 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در سطح کتابخانه‌های استان توزیع شده است.
وی اظهار داشت: این تعداد جلد کتاب در قالب 72 عنوان توزیع شده و با موضوعات داستان و خاطرات فرماندهان و رزمندگان، شعر دفاع مقدس، آشنایی با ادبیات دفاع مقدس، شناخت ادبیات انقلاب اسلامی و مقاومت جهان و کودک و نوجوان منتشر شده است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: سالانه طی دو مرحله توزیع جدید‌ترین کتب منتشر شده در موضوع دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی، مراکز دانشگاهی، مدارس شبانه‌روزی، مهد کودک‌ها و مراکز نظامی و انتظامی از سوی این نهاد انجام می‌شود.
مجنونی از فعالیت دوباب کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: این کتابخانه‌ها در دانشگاه بیرجند و مرکز استان فعال بوده و آماده ارائه خدمات به ویژه به دانشجویان هستند.
وی همچنین به برگزاری دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره با هدف تقویت پایگاه خاطره نویسی، شناسایی و ترغیب اهل قلم و جمع آوری خاطرات رزمندگان و سایر صنوف دفاع مقدس برگزار می‌شود.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: این اقدام فرهنگی ادبی در راستای ایجاد نهضت خاطره‌نگاری انجام و هرسال یک جشنواره در مرکز استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ20      
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول