اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار سوادکوه:

آسیب‌ سنگ‌شکن‌ها در سوادکوه نگران کننده است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار سوادکوه مصالح گفت: آسیب‌های زیست محیطی و کشاورزی سنگ‌شکن‌ها که نصیب سوادکوه شده، نگران کننده است.

آسیب‌ سنگ‌شکن‌ها در سوادکوه نگران کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از سواکوه، لهراسب رحمتی ظهر امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان سوادکوه که با حضور کارشناسان شورای حفظ حقوق بیت‌المال استانی در فرمانداری این شهرستان  برگزار شد، با انتقاد از تجاوز به رودخانه‌‌های این شهرستان برای معادن شن و ماسه (کوهی و رودخانه‌ای) اظهار داشت: برخورد سطحی با متجاوزان به حقوق بیت المال موجب افزایش رسم ناخوشایند تجاوز به حقوق عمومی می‌شود.
 
* برخورد با متجاوزان حقوق بیت‌المال جدی‌تر شود
معاون فرماندار سوادکوه خواستار برخورد  جدی با متجاوزان به حقوق بیت المال شد و گفت: برخورد سطحی با این افراد موجب افزایش رسم ناخوشایند تجاوز به حقوق عمومی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال در راستای حفاظت از حقوق عمومی با حضور ادارات و نهادهای مختلف در استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود، ابراز داشت: نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط بر معادن شن و ماسه (کوهی و رودخانه‌ای) شهرستان سوادکوه به طور کامل انجام نمی‌شود و این معادن و شرکت‌ها بیشتر از مجوز صادر شده برداشت می کنند.
 
* مخالفت با هر گونه سنگ‌شکن
رحمتی با تاکید بر اینکه شهرستان سوادکوه ظرفیت حضور سنگ شکن‌های بیشتری را ندارد، گفت: ما با احداث هرگونه سنگ شکن جدید در سوادکوه مخالفیم و از کمیته شن و ماسه استان خواستار همکاری در این زمینه هستیم.
رحمتی با انتقاد از اینکه در برابر جرم محرز تجاوز سنگ شکن‌ها و استفاده فراتر از مجوز و خرید یا اجاره زمین‌های کشاورزی توسط سنگ شکن‌ها تنها به جریمه اکتفا شده، گفت: برخورد سطحی با متجاوزان به حقوق بیت المال موجب افزایش رسم ناخوشایند تجاوز به حقوق عمومی می‌شود.
معاون فرماندار سوادکوه خاطر نشان کرد: در شهرستان سوادکوه 15 سنگ شکن وجود دارد که این تعداد فراتر از ظرفیت آن است.
رحمتی با اشاره به این اینکه سوادکوه تامین کننده بخش قابل توجهی از مصالح ساختمانی استان مازندران است، گفت: آسیب‌های زیست محیطی و کشاورزی سنگ شکن‌ها نصیب شهرستان ما شده و منابع ملی و کشاورزی ما مورد تعرض قرار گرفته است.
لازم به ذکر است، کارشناسان شورای حفظ حقوق بیت المال استان از محیط زیست، منابع طبیعی، دادگستری، نیروی انتظامی، صنایع و جهاد استان از برخی از سنگ شکن‌ها و تجاوزات انجام شده بازدید کردند تا نتایج آن را به شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران ارائه کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول