اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

9 محصول باغی در چهارمحال و بختیاری بیمه شد

خبرگزاری فارس: مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 9 محصول باغی در این استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد.

9 محصول باغی در چهارمحال و بختیاری بیمه شد
حمید رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: محصولات باغی شامل انار، سیب، هلو، شلیل، شفتالو، زردآلو، گردو، بادام آبی و انگور آبی در این استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد.
وی افزود: بیمه محصولات باغی در این استان از ابتدای مهرماه آغاز شده است و تا پایان دی ماه ادامه دارد.
رحیمی با بیان اینکه آخرین مهلت برای بیمه‌پذیری محصول انار تا پایان آبان ماه است، گفت: آخرین فرصت برای بیمه کردن محصول سیب و انگور آبی پایان آذر ماه و سایر محصولات تا پایان دی ماه است.
مدیرگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط بیمه محصولات کشاورزی و باغی این استان، گفت: اغلب عوامل خسارت‌زای طبیعی از قبیل سرمای بهاره، سیل، تگرگ، زلزله، طوفان، بارندگی‌های بی‌موقع و مداوم زمان گل دهی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه از مجموع حق بیمه افزون بر 80 درصد آن را دولت پرداخت می‌کند، گفت: برهمین اساس باغداران فقط 20 درصد از کل حق بیمه را به عنوان حق بیمه سهم باغدار پرداخت می‌کنند.
رحیمی بیان داشت: باغداران برای آرامش بیشتر و اطمینان از سرمایه‌گذاری می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در باره بیمه محصولات باغی خود و بیمه کردن محصولات خود به شعب بانک کشاورزی و شرکت‌های خدمات بیمه‌ای مستقر در محل سکونت خود مراجعه کنند.
وی در ادامه با اشاره به بیمه محصولات زراعی پاییزه در این استان، گفت: با ابلاغ تعرفه‌های بیمه محصولات زراعی پاییزه و شروع کشت و کار این محصولات برای سال زراعی 91-1390، بیمه محصولات زراعی پاییزه گندم آبی، گندم دیم، جو آبی، جو دیم و کلزا در استان آغاز شد.
مدیرگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: مهلت بیمه‌پذیری محصولات زراعی گندم و جو حداکثر تا 15 آبان ماه و کلزا در مناطق سرد تا 15 مهرماه و در مناطق معتدل تا 10 آبان ماه است.
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت بیمه کشاورزی و لزوم گسترش عملیات بیمه‌ای در حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی به زارعین و کشاورزان توصیه می‌شود در مهلت مقرر با مراجعه به شرکت‌های خدمات بیمه‌ای و شعب بانک کشاورزی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
رحیمی با اشاره به عوامل و خطرات تحت پوشش بیمه در زراعت گندم و جو، گفت: سیل، تگرگ، سرما، یخبندان، باران‌های سیل آسا، طوفان، زلزله، خشکسالی، تنش گرما و باد گرم و باد زدگی از مهم‌ترین این خسارات به‌شمار می‌رود.
وی افزود: این عوامل در زراعت کلزا شامل سیل، تگرگ، سرما، یخبندان، باران‌های سیل آسا، زلزله، خشکسالی و حمله پرندگان است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول