اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی گیلان خبر داد:

کشف 38 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان گفت: امسال تاکنون بیش از 38 هزار و 200 لیتر انواع فرآورده‌های نفتی از مجاری توزیع غیرمجاز و خارج از شبکه در گیلان کشف و به انبار نفت این استان بازگردانده شده است.

کشف 38 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فردین چراجی پیش از ظهر امروز در جلسه شرکت فرآورده‌های نفتی استان با اشاره به میزان مصرف این فرآورده‌ها در گیلان اظهار داشت: در نیمه نخست امسال مصرف انواع فرآورده‌های نفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه در این مدت 430 میلیون لیتر بنزین معمولی و سوپر در استان مصرف شده است، اذعان داشت: این مقدار مصرف شش درصد کاهش داشته است.
این مسئول درباره میزان مصرف نفت سفید در استان بیان داشت: در مدت مذکور 7 میلیون و 128 هزار لیتر نفت سفید برای 20 هزار و 357 خانوار در مناطق صعب‌العبور گیلان ارسال و ذخیره‌سازی شده است.
وی میزان مصرف نفت‌گاز در استان را 250 میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: مصرف این مقدار نفت‌گاز نسبت به مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است.
چراجی با اشاره به کشفیات فرآورده‌های نفتی گیلان، ابراز داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 38 هزار و 200 لیتر انواع فرآورده‌های نفتی از مجاری توزیع غیرمجاز و خارج از شبکه در استان کشف و به انبار نفت گیلان بازگردانده شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت بیش از یک‌هزار و 250 لیتر بنزین، 2 هزار لیتر نفت سفید و 34 هزار و 950 لیتر نفت‌گاز از شبکه غیرمجاز کشف و ضبط شده است.
به گفته مدیر عامل شرکت فرآورده‌های نفتی گیلان، در یک ماهه گذشته 500 مورد کارت سوخت مربوط به خودروهای سبک و سنگین از جایگاه‌های استان جمع‌آوری شده که 85 مورد آن به دلیل استفاده غیرمجاز تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.
وی در ادامه به یکسان‌سازی پوشش اداری کارکنان پخش ملی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در راستای ضوابط امر به معروف و نهی از منکر و مطابق با شئون اسلامی به اجرا درآمده است.
چراجی افزود: در این راستا لباس فرم کارکنان زن شاغل در شرکت مذکور به عنوان نخستین مرحله از طرح مصوب یکسان‌سازی از نظر مدل و رنگ مطابق با شئونات اسلامی بوده که با هدف ارتقای معنوی فضای کار و تلاش و حفظ حرمت بانوان شاغل در منطقه استان انجام شده است.
وی با اشاره به استفاده از سامانه پرداخت الکترونیکی وجه سوخت و کیف پول الکترونیکی در جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع 98 باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی گیلان، 65 باب جایگاه به صورت آنلاین و پرداخت بانکی و 91 باب جایگاه به طور آفلاین و کیف پول الکترونیکی به سامانه متصل است.
این مسئول درباره اهداف طرح پرداخت الکترونیکی وجه سوخت بیان داشت: این طرح با هدف جمع‌آوری پول کاغذی از سطح مجاری عرضه صرفه‌جویی در زمان و در راستای هدفمندی یارانه‌ها و استفاده بهینه از سوخت با همکاری بانک ملت همزمان با سراسر کشور در گیلان انجام شده است.
به گفته وی، مشتریان جایگاه‌ها می‌توانند با اتصال کارت سوخت خود به شبکه شتاب و کارت عابر بانک وجه سوخت را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول