اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

هیئت‌های مذهبی از سیاسی شدن بپرهیزند

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: هیئت‌های مذهبی از سیاسی شدن بپرهیزند و مراقب باشند مورد استفاده ابزاری قرار نگیرند.

هیئت‌های مذهبی از سیاسی شدن بپرهیزند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست با شورای هیئت‌های مذهبی استان اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی فعالیت‌های خود را دینی کنند، دینی که با سیاست عجین باشد اما سیاسی نشوند که ضربه‌های سنگینی می‌خورند.
جهانبخش خاطرنشان کرد: بسیج یکی از ظرفیت‌های بزرگ مردمی است که در عرصه مبارزه با جنگ نرم دشمنان از قابلیت بالایی برخوردار است و باید در هیئت‌های مذهبی جایگاه ویژه خود را بدست آورد.
وی ادامه داد: یکی از ابزارهای موثر در مبارزه با جنگ نرم دشمنان تقویت فرهنگی حسینی، علوی و رضوی است که محمل آن هیئت‌های مذهبی است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه از طرح ساماندهی هیئت‌های مذهبی استقبال می‌کنیم، افزود: سال گذشته متعهد شدیم دو میلیارد و 800 میلیون ریال به هیئت‌های مذهبی استان اختصاص دهیم که به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم، این مبلغ پرداخت نشد اما امسال این مبلغ به هیئت‌ها پرداخت می‌شود.
استاندار بوشهر گفت: باتوجه به جایگاه هیئت‌های مذهبی در جامعه و تاثیرگذاری آنها در بین اقشار مردم، این هیئت‌ها باید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیشقراول و پرچمدار باشند.
جهانبخش افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است اما رسالت هیئت‌های مذهبی در این زمینه بیشتر و بسیار سنگین‌تر از سایر اقشار جامعه است.
وی تصریح کرد: حلقه مفقوده ما در کشور این دو فریضه است و هر جا آسیبی مشاهده می‌شود به نوعی به اجرا نشدن این دو فریضه مهم الهی مرتبط می‌شود و این امر رسالت هیئت‌های مذهبی را سنگین‌تر می‌کند.
جهانبخش اظهار داشت: به خود می‌بالیم که هیئت‌های مذهبی با رویکرد مردم‌سالاری دینی اداره می‌شود.
استاندار بوشهر یادآور شد: شاه‌بیت فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی در کنار احیا امر به معروف و نهی از منکر، برپایی نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا است.
وی با بیان اینکه مبارزه با خرافات و تحریف‌ها از مهم‌ترین پیامدهای اجرای این دو فریضه است، اضافه کرد: برخی از مداحان هنوز از همان مطالب تحریف شده گذشته استفاده می‌کنند که این آسیب بزرگی بر پیکره هیئت‌های مذهبی به شمار می‌رود.
جهانبخش با تاکید بر مبارزه با این خرافات و تحریف‌ها ادامه داد: آنچه در طول تاریخ فرهنگ اسلامی را آسیب‌پذیر کرده پیرایه‌های خرافی در پیکره هیئت‌های مذهبی است.
وی بیان کرد: استفاده از جوانان و نوجوانان در کنار مداحان پیشکسوت و آموزش اصولی آنان یکی از شیوه‌های مهم و تاثیرگذار در مبارزه با خرافه‌، بدعت و تحریف مداحی‌های و عزاداری‌ها محسوب می‌شود.
جهانبخش افزود: دولت باید با اختصاص اعتبارات ویژه برای آموزش پیشکسوتان و جوانان به طور ویژه در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.
استاندار بوشهر گفت: هیئت‌های مذهبی پویا، بالنده و تاثیرگذار هستند و ظرفیت بزرگی برای کشور به شمار می‌روند که با باید با روحانی محور کردن این هیئت‌ها و استفاده از روحانیون به روز و تحصیل کرده آنها را از خرافه‌ها دور نگه داشت.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول