اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بروجن خبر داد:

برداشت 700 کیلوگرم گل همیشه بهار در بروجن

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن از برداشت 700 کیلوگرم گیاه دارویی گل همیشه بهار در این شهرستان خبر داد.

برداشت 700 کیلوگرم گل همیشه بهار در بروجن
آیت‌الله غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر 7 هزار متر مربع از مزارع این شهرستان زیر کشت این محصول است.
وی با اشاره به میزان بذر مصرفی گل همیشه بهار، افزود: میزان هشت کیلوگرم بذر بوجاری شده همیشه بهار به صورت دستکار در 7 هزار مترمربع کشت شد و هر هشت روز یک‌بار به صورت جوی و پشته آبیاری شده است.
غلامیان با بیان اینکه زمان کشت این گیاه از  15 اردیبهشت ماه و زمان برداشت آن از 15 تیرماه تا اوایل آبان ماه است، گفت: برای کاشت گل همیشه بهار 30 میلیون ریال هزینه صرف شده است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بروجن قیمت هر کیلو گرم گل خشک را 100 هزار ریال عنوان کرد و گفت: برداشت 700 کیلوگرم گل خشک از سطح مزارع این شهرستان تاکنون 70 میلیون ریال درآمد زایی برای کشاورزان داشته است.
وی با اشاره به موارد مصرف گل همیشه بهار، گفت: از عصاره گل همیشه بهار در ساخت پمادهای آرایشی بهداشتی، پماد سوختگی و داروهای رفع عفونت روده و معده و همچنین از رنگدانه‌های آن در تولید رنگ طبیعی مواد غذایی و خوراکی استفاده می‌شود.
غلامیان با اشاره به خواص دارویی و موارد مصرف گیاه دارویی گل همیشه بهار، گفت: ر برخی از فارماکوپه‌ها گل‌های همیشه بهار برای مداوای بیماری‌های معده معرفی شده است و از مواد استخراج شده از گل‌های این گیاه برای مداوای زخم‌های پوستی، کرم تهیه می‎شود.
وی با بیان اینکه مواد رنگی استخراج شده از گل همیشه بهار برای رنگ کردن مواد غذایی و برخی از چربی‌ها کاربرد دارد، گفت: این گیاه در صنایع آرایشی و بهداشتی مورد استفاده زیاد قرار می‎گیرد.
غلامیان با اشاره به نیازهای اکولوژیکی این گیاه، گفت: در طول رویش به نور و گرمای زیاد نیاز دارد، این گیاه خشکی را تحمل می‎کند.
وی با بیان اینکه بذور این گیاه در دمای هشت الی 10 درجه سانتی گراد و پس از چهار الی پنج روز جوانه می‎زند، گفت: کشت این گیاه در مناطق با میانگین درجه حرارت 18-17 درجه سانتیگراد در خرداد و 20-19 درجه سانتیگراد در ماه‌های تیر و مرداد، موفق خواهد بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول