اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی:

صادرات 189 هزار تن کالا از خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری 189 هزار کالا به ارزش 58 میلیون و 500 هزار دلار از این استان به خارج از کشور صادر شد.

صادرات 189 هزار تن کالا از خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا کفاشی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان شمالی اظهار داشت: میزان صادرات از لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8/53 درصد رشد داشته و از لحاظ وزنی 5/19 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه سهمیه خراسان شمالی برای صادرات امسال 96 میلیون دلار پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: برنامه صادراتی استان برای سال جاری رسیدن به صادرات 120 میلیون دلار کالا است که انشاءالله با روندی که پیش می‌رود به این میزان برسیم.
کفاشی صادرات خدمات فنی و مهندسی از خراسان شمالی را ضعیف عنوان کرد و گفت: باید در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی تلاش بیشتری شود و امیدواریم بتوانیم صادرات این بخش را در استان هم کلید بزنیم.
وی با بیان اینکه حمایت از صادرات همچنان در سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ادامه دارد، تصریح کرد: ممکن است تغییراتی در روش حمایت از صادرکنندگان ایجاد شود که مسلماً این تغییرات هم به نفع صادرکنندگان خواهد بود.
معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی هم در این همایش گفت: افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی از ایران به خارج از کشور نشان دهنده بی تأثیری تحریم و خودباوری مردم و تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.
حسن قلی‌زاده اظهار داشت: صادرکنندگان خراسان شمالی با توجه به قابلیت‌های موجود در استان باید برای صدور کالای بیشتر به خارج از کشور تلاش کرده و فرآیند توسعه و رشد اقتصادی استان را افزایش دهند.
وی با بیان اینکه رشد اقتصادی موجب سربلندی کشور می‌شود، افزود: باید تلاش شود تا استان را به جایگاهی واقعی خودش برسانیم لذا باید بسترها را فراهم کنیم که فراهم سازی بسترها کار ساده‌ای نبوده و باید برنامه ریزی و هدف گذاری دقیق داشته و به روز باشیم.
قلی‌زاده با اشاره به نبود گمرک در استان به عنوان یکی از مشکلات زیرساختی صادرات کالا از خراسان شمالی است، اظهار داشت: با وجود اینکه ساختمان گمرک استان 83 درصد پیشرفت دارد تا 5/2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی همچنین از راه‌اندازی نخستین واحد سورتینگ خراسان شمالی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: واحد بسته بندی سورتینگ خراسان شمالی در زمینی به مساحت 9 هزار و 850 متر مربع در دست ساخت است.
معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: واحد بسته بندی سورتینگ این ظرفیت را دارد تا سالانه شش هزار تن میوه‌های گرد را جدا و بسته بندی  کند.
در پایان این همایش از صادرکنندگان نمونه خراسان شمالی با اهدای تندیس و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول