اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه و تجارت ایران خبر داد:

اختصاص 2 هزار میلیارد ریال برای جوایز صادراتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه و تجارت ایران از اختصاص 2 هزار میلیارد ریال توسط رئیس جمهور برای تجلیل از صادرکنندگان برتر کشور خبر داد.

اختصاص 2 هزار میلیارد ریال برای جوایز صادراتی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، گیتی توانا در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان قم که ظهر امروز در سالن همایش‌های استانداری قم برگزار شد، برنامه‌ریزی را مهم‌ترین عامل پیشرفت دانست و اظهار داشت: بررسی وضعیت کشورهای پیشرفته، بیانگر این موضوع است که قبل از هر چیز، برنامه‌ریزی است که عامل پیشرفت اقتصاد یک کشور می‌شود.
وی در ادامه سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی صادرات کشور را، گامی بلند در عرصه پیشرفت اقتصادی کشور معرفی کرد و در این خصوص افزود: بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی هستند که باید اجرای این برنامه‌ها را برعهده بگیرند و بر اساس برنامه‌های مدون سند چشم‌انداز فعالیت کنند.
مدیرکل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه و تجارت ایران، با اشاره به اهمیت فعالان اقتصادی برای رشد و توسعه کشور، صادرات را نبض تپنده اقتصاد هر کشور دانست و گفت: صادرات موتور متحرک اقتصاد هر کشوری است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا موجبات پیشرفت کشور فراهم شود.
وی صادرات را همانند لوکوموتیوی دانست که واگن‌هایی همچون پیشرفت، توسعه، اشتغالزایی، فقرزدایی، بهبود وضعیت تولید، رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و ... را به دنبال خود می‌کشاند و ادامه داد: صادرات یک نعمت است چراکه باعث پویایی کشور می‌شود.
توانا با بیان اینکه 95 درصد بنگاه‌های کشور، توسط بنگاه‌های کوچک تشکیل می‌شود، اظهار داشت: بهبود وضعیت کسب و کار باعث افزایش قدرت صادرات و پررنگ‌تر کردن اقتصاد کشور در بازارهای جهانی خواهد شد البته باید توجه داشت برخی مولفه‌ها همچون تحریم را نمی‌توان تغییر داد اما مولفه‌هایی را که قابل تغییر هستند، به نفع تولید و صادرات تغییر دهیم تا باعث پیشرفت کشور شویم.
وی تشویق فعالان عرصه صادرات کشور را از راهکارهای افزایش‌دهنده صادرات دانست و بیان کرد: در طول چند سال گذشته مشوق‌هایی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده بود اما در حدود دو سال است که سازمان برای دریافت اعتبارات لازم برای این مشوق‌ها به مشکل برخورده است.
مدیرکل دفتر امور بنگاه‌های سازمان توسعه و تجارت ایران با بیان اینکه میزان اعتبارات مشوق‌ها متناسب با میزان رشد صادرات نبوده است، اعلام کرد: مشکلات مالی باعث ناکارآمدی سازمان در برطرف ساختن مشکلات صادرکنندگان شده است.
وی از ابلاغ دستور رئیس جمهور برای جوایز صادراتی خبر داد و افزود: رئیس جمهور دستور پرداخت 2 هزار میلیارد ریال برای اهدای جوایز صادراتی به صادرکنندگان برتر را ابلاغ کرده‌اند.
توانا با تقدیر از رئیس جمهور به دلیل توجه به بخش صادرات، اظهار داشت: تا هفته آینده این اعتبارات توسط سازمان توسعه و تجارت دریافت خواهد شد و سازمان موفق خواهد شد تا بدهی خود به صادرکنندگان برتر کشور، تا پایان سال 1388 را تسویه کند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول