اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان تجارت همدان خبر داد:

صادرات 17 میلیون دلاری همدان در بخش صنایع‌دستی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در سال جاری 17 میلیون و 186 هزار دلار کالای صنایع دستی از همدان صادر شد.

صادرات 17 میلیون دلاری همدان در بخش صنایع‌دستی
 محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: صنایع دستی استان در سال جاری با صادرات 17 میلیون و 186 هزار دلار به وزن 3 هزار و 178 تن و سهم 33 درصدی از صادرات استان توانسته خود را به عنوان دومین بخش مهم صادراتی استان معرفی کند.
وی گفت: سفال به عنوان مهمترین کالای صادراتی این بخش و دومین کالای صادراتی استان با صادرات بیش از 10.6 میلیون دلار بالغ بر 21 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: شیشه دست‌ساز از دیگر اقلام مهم این بخش به شمار می‌رود که با صادرات 3 میلیون و 300 هزار دلاری 6.5 درصد از صادرات استان را به نام خود را ثبت کرده و چهارمین کالای مهم صادراتی استان به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: همچنین فرش دستباف با 3 میلیون دلار صادرات 5.8 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده و پنجمین کالای مهم صادراتی به شمار می‌آید.
فرشچی‌موحد افزود: محصولات این بخش شامل 9 قلم کالایی است که علاوه بر موارد فوق مجسمه، گل مصنوعی سنگ حکاکی شده، میز فلزی فرفورژه، مجسمه پلی استر و گلدان فلزی از آن جمله است.
وی گفت: این اقلام به کشورهایی چون آلمان، ترکیه، امارات، عراق، کانادا، هلند، آذربایجان، پاکستان، فرانسه، قطر و سوئد صادر شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: بیشترین رشد در این بخش مربوط به صادرات شیشه دست‌ساز بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 83 درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: صادرات این بخش در مهرماه سال جاری نیز به تنهایی 2 میلیون و 200 هزار به وزن 500 تن بوده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول