اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد؛

نمایشگاه دستاوردهای سمن‌های خراسان رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

نمایشگاه دستاوردهای سمن‌های خراسان رضوی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدوحید موسویان ظهر امروز در نشست خبری این جشنواره در استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: به منظور ارتقای بیش از پیش مشارکت مردم در امور جامعه و شناخت مشکلات و چالش‌ها و ارائه راهکارهای مناسب و تعامل و آشنایی سازمان‌های مردم نهاد با یکدیگر، فرهنگ‌سازی و سازماندهی تشکل‌های مردمی در سطح جامعه، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های کاربردی ضروری و مهم است.
موسویان اظهار داشت: مشارکت مردم در تحولات فرهنگی و اجتماعی و دینی در عرضه‌های کارکردی بسیار متنوع است و بنابراین رویکرد دولت نسبت به تشکل‌های مردم نهاد، حضور در حاکمیت و بستر اصلی نظام اسلامی است.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه حضور مردم در فعالیت‌های کشور گفت: اخیراً رهبر در سفر خود به کرمانشاه و در سخنرانی‌هایی که انجام می‌دادند تأکید کردند زمانی که از مردم در همراهی برنامه‌های دولت استفاده کردیم موفق شدیم و دلیل مشکلات و کاستی‌های ما نیز عدم حضور مردم بود.
موسویان در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره و نخستین نمایشگاه دستاوردهای سمن‌های استان، تصریح کرد: تمام تشکل‌ها و مجموعه‌های مردم نهادی که در راستای تحقق اهداف نظام و حفظ آرمان‌های انقلاب، با ساختاری مستقل از نهادهای دولتی، در زمینه‌های فرهنگی، خیریه‌ای، مذهبی و غیره برای مخاطبین خاص خود و نیز عموم مردم برنامه‌ریزی و فعالیت مستمر دارند در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به ویژگی سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد اشاره کرد و ادامه داد: شکل‌گیری خود‌جوش، عضویت داوطلبانه، اهداف غیرانتفاعی و فعالیت‌های دینی و خدمت رسانی از جمله ویژگی‌ سمن‌ها است.
به گفته موسویان از مجموع سمن‌های استان 720 تشکل در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند که از این مجموع 320 تشکل مربوط به شهرستان و 400 تشکل مربوط به مشهد است.
وی افزود: از مجموع تشکل‌های ثبت‌نام شده بیش از 100سمن و تشکل به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند که به هر کدام از آنها یک غرفه واگذار شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری شناسایی فعالیت‌های مجموعه‌های مردمی، شناسایی، غربالگری و سنجش سمن‌ها، توانمند‌سازی و آموزش سمن‌ها و هم‌افزایی و شبکه‌سازی سمن‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست.
وی با اشاره به مزیت‌های حضور در جشنواره سراج، تصریح کرد: ایجاد فرصت و بستری مناسب به منظور اشنایی و تعامل با سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های فرهنگی استان، آشنایی با ظرفیت‌های عظیم و فاخر مجموعه‌های مردم نهاد در پیشبرد اهداف والای نظام و غیره از جمله ویژگی‌های حضور در جشنواره و نمایشگاه سراج است.
موسویان اظهار داشت: تخصصی‌سازی سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد اقدام مهم پیش روی دولت در سند چشم‌انداز است که باید انجام شود.
وی عرصه‌های حضور سازمان‌های مردم نهاد در جشنواره را شامل دو عرصه کارکردی و موضوعی دانست و گفت: مدیریت و برنامه‌ریزی، فناوری و IT، تولیدات و محصولات از جمله موضوعات عرصه‌های کارکردی در جشنواره است.
موسویان، ایمان، معرفت و معنویت، تعلیم، تربیت و اجتماع، خانواده، ازدواج و مناسبات انسانی و غیره را از عرصه‌های موضوعی این جشنواره ذکر کرد.
وی با اشاره به این مطلب که در این جشنواره از شش سمن ملی دعوت شده، گفت: در این جشنواره از 36 سمن برتر تقدیر و از 18 سمن برتر نیز حمایت مالی می‌شود.
وی گفت: 104 سمن در حوزه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، 52 سمن در حوزه کانون‌های مساجد، 105 سمن در حوزه بهزیستی، 17 سمن در حوزه کانون بسیج، 9 سمن در حوزه میراث فرهنگی، 40 سمن در حوزه سازمان ملی جوانان، 60 سمن در حوزه سازمان تبلیغات، 88 سمن در حوزه فرمانداری‌ها، 14 سمن در حوزه نیروی انتظامی و 174 سمن در سایر دستگاه‌ها به فعالیت مشغول هستند.
موسویان تصریح کرد: در کنار نمایشگاه نیز غرفه ویژه بیداری اسلامی و جنگ نرم برپا خواهد شد که در آن به ارائه محصولات فرهنگی ویژه و تخصصی پرداخته می‌شود.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول