اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صدور مجوز تاسیس 6 سازمان مردم‌نهاد در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی با صدور مجوز تاسیس شش سازمان مردم‌نهاد در استان موافقیت کرد.

صدور مجوز تاسیس 6 سازمان مردم‌نهاد در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ‌در جلسه ‌هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی، کانون رفاه گستران مهررضا استان مرکزی مجوز فعالیت در زمینه تشویق عموم مردم ‌به ویژه جوانان به انجام فعالیت‌های ورزشی و‌ فرهنگ‌سازی برای ایجاد روحیه ورزشکاری و اخلاق‌مداری در بین ورزشکاران از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی مرتبط و افزایش آگاهی مردم جامعه به فواید ورزش را از هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد استان دریافت کرد.
کانون رباتیک کرانه‌دانش به منظور آموزش علم رباتیک در حیطه دانش‌آموزی و افزایش روحیه خلاقیت و نوآوری از طریق برگزاری کلاس‌های تئوریک و برگزاری مسابقات ربوکاب نیز مجوز فعالیت خود را از این موسسه دریافت کرد.
کانون استعدادهای درخشان اراک با فعالیت در زمینه ارتباط موثر و مداوم میان دانش آموختگان و انتقال تجربیات دانش‌آموختگان به دانش‌آموزان و... موفق به صدور مجوز از سوی این هیئت شد.
در این جلسه همچنین کلیات اهداف و شیوه‌های اجرایی سه تشکل دیگر نیز مورد موافقت اعضا قرار گرفت و مقرر  شد بعد از وصول استعلامات مربوطه پروانه فعالیت این سه موسسه نیز صادر شود.
موسسه بانوان تلاشگر جوان یکی از این سه موسسه  است که به منظور تحکیم بنیان خانواده، ارتقاء روحیه مشارکت و خلاقیت و ابتکار، حمایت از نیازمندان و ایتام تشکیل خواهد شد.
موسسه نوین اختران دانش‌ اراک نیز از دیگر موسساتی بود که کلیات آن با فعالیت در زمینه ارتقای مهارت‌های اجتماعی، آسیب‌شناسی خانواده، ارتقای مهارت‌های حل مسئله و بهبود وضعیت زندگی خانواده‌ها از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، انتشار نشریه‌های تخصصی و... مورد موافقت قرار گرفت.
کلیات اهداف و شیوه‌های اجرایی موسسه عصر بیداری ایرانیان که قرار است در راستای احیاء و شناسایی و معرفی فرهنگ عامه استان، استفاده از تجارب و تخصص نیروهای متخصص و متعهد نخبه در امور‌ فرهنگی ‌فعالیت کند مورد موافقیت اعضای این هیئت قرار گرفت.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی در این مراسم با اشاره به مهم‌ترین رئوس برنامه‌ها و اقدامات هیئت نظارت بر خانه سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: برگزاری سلسه نشست‌های تخصصی از سوی خانه سازمان‌های مردم‌نهاد با مدیران استان، تشکیل شورای هماهنگی سمن‌های شهرستانی، برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان ویژه سمن‌های تازه تاسیس، بازدید از سازمان‌های مردم‌نهاد استان در راستای آشنایی با نحوه عملکرد آنها، اخذ و استفاده از تابلوهای تبلیغاتی رایگان ویژه سمن‌های استان، برگزاری نشست تخصصی سازمان‌های مردم نهاد با اصحاب رسانه و نشست نمایندگان شبکه‌های استان و اعضای هیئت مدیره خانه با معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی بخشی از برنامه‌های این هیئت در سال جاری بوده است.
غلامرضا فتح‌آبادی تهیه و تدوین سند مشارکت‌های مردمی، بازدید از تشکل‌های غیردولتی فعال شهرستان‌های آشتیان، دلیجان و محلات، تشکیل هفت شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله شبکه‌ اجتماعی، شبکه زیست محیطی، شبکه اعتیاد، شبکه خیرین، شبکه سلامت، شبکه فرهنگی و شبکه معلولین، اختصاص 15 میلیون تومان به انجمن حمایت از بیماران تالاسمی و اهداء یک دستگاه سیتیاسکن و سونوگرافی به بیمارستان امام صادق(ع) شهرستان دلیجان را از دیگر برنامه‌های انجام شده در این هیئت عنوان کرد.
وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد مکلفند برابر اساسنامه خود فعالیت کرده و از ورود به مباحث سیاسی و جناحی و همچنین انتفاعی پرهیز کنند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول