اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبرداد:

رشد 700 درصدی سرمایه‌گذاری در کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از رشد 700 درصدی سرمایه‌گذاری در این استان در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبرداد.

رشد 700 درصدی سرمایه‌گذاری در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه غیبی ظهر امروز در نشست اتحادیه‌های صنفی این شهرستان که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: این توفیق در سایه سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان و تاکیدات ایشان مبنی بر سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در این استان بدست آمده است.
وی عمده سرمایه‌گذاری‌ها  در این استان را در  بخش صنایع خانگی، غذایی و کانی برشمرد و افزود: در حال حاضر بیشتر سرمایه‌‌گذاری‌ها در این استان به سمت سرمایه‌گذاری‌های بنیادی و میانی سوق پیدا کرده و از سرمایه‌گذاری‌های کوچک و مصرفی فاصله گرفته است.
وی از شهرستان قروه به عنوان یکی از قطب‌های اصلی سرمایه‌گذاری در این استان نام برد و تصریح کرد:  بهره‌برداری از معدن طلای داشکسن این شهرستان در آینده‌ای نزدیک و ایجاد صنایع وابسته نظیر کارخانه تولید شمش طلا و مصنوعات طلا با اشتغالزایی برای 3 هزار نفر نقش ارزنده‌ای در رونق اقتصادی منطقه و استان خواهد داشت.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در ادامه به طرح توسعه کارخانه فولاد زاگرس کردستان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان اشاره کرد و گفت: در طرح توسعه این واحد صنعتی میزان تولید از 70هزارتن چدن به 420 هزار تن می‌رسد.
به گفته شاه‌غیبی، ایجاد بیش از  300  فرصت شغلی جدید نیز از دیگر تاثیرات اجرای این طرح است.

بازدید سرمایه‌گذاران چینی از طرح توسعه کارخانه فولاد زاگرس کردستان

وی از بازدید سرمایه‌گذاران چینی از طرح توسعه کارخانه فولاد زاگرس کردستان خبرداد و خاطرنشان کرد: کلیات طرح توسعه کارخانه فولاد زاگرس کردستان در حال حاضر از سوی بانک صنعت و معدن پذیرفته شده و طی چند روز آینده نیز سرمایه‌گذاران چینی به منظور مشارکت در اجرای این طرح از آن بازدید خواهند کرد.
فرماندار قروه نیز در این نشست با مطلوب خواندن ادغام  دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن افزود: این ادغام پیامدهای بسیار ارزشمندی را برای شهرستان قروه که دارای شرایط و ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف است، خواهد داشت.
فخری با اشاره به رتبه‌ نخست شهرستان قروه در زمینه معادن غنی کانی و رتبه دوم سرمایه‌گذاری صنعتی در سطح استان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب این شهرستان در زمینه تولید، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری نیازمند توجه بیشتری است.
وی از تشکیل کارگروه صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان خبرداد و افزود: به منظور پیگیری مطالبات و ساماندهی فعالان این عرصه این کارگروه به زودی در این شهرستان تشکیل می‌شود و امیدوارم با تحقق آن شاهد تحول چشمگیری در عرصه فعالیت‌های صنعت، معدن و تجارت شهرستان باشیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول