اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گیلان خبر داد:

انتشار آثار شاعران تالش و جمهوری آذربایجان

خبرگزاری فارس: مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گیلان از انتشار مجموعه اشعار شاعران تالش و جمهوری آذربایجان خبر داد.

انتشار آثار شاعران تالش و جمهوری آذربایجان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از حوزه هنری گیلان، حامد پورشعبان اظهار داشت: در جلد نخست این مجموعه آثار 70 نفر از شاعران دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در قالب‌های مختلف منتشر شده و یاسر کرم‌زاده کار جمع‌آوری این کتاب را انجام داده است.
وی با اشاره به آثاری از تالش، افزود: در زبان تالشی گویش‌های مختلفی وجود دارد و از این نظر آثار به چند دسته تقسیم شده است.
به گفته این مسئول، بخش نخست در ارتباط با شاعران شفت، فومن، صومعه‌سرا و بخش دوم نیز در باره شاعران ماسال، شاندرمن، رضوانشهر و بخش سوم ویژه شاعران پره‌سر، اسالم، تالش و بخش چهارم نیز شاعران شهرهای عنبران، اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان است.
وی یادآور شد: به‌زودی جلد دوم این اثر نیز منتشر می‌شود ضمن اینکه شعرهای مندرج در این کتاب ترجمه فارسی نیز دارند. 
پورشعبان درباره اهداف انتشار این مجموعه خاطرنشان کرد: ادبیات تالشی اگر چه امروز مهجور مانده است، اما با توجه به پیشینه تاریخی، فرهنگی و دایره واژگانی قابل توجه خود از نمونه‌های قابل طرحی است که در صورت فراگیر شدن و تعامل با زبان ملی می‌تواند زمینه‌های شکوفایی و تولید بیشتر آثار فاخر ادبی را فراهم کند.
وی افزود: این مجموعه گزیده‌ای از آثار شاعران تالش زبان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را در کنار یکدیگر قرار داده تا گوشه‌هایی از نزدیکی‌های فرهنگی این مردمان را به نمایش بگذارد.
مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گیلان اذعان داشت: فرامرز مسرور ماسالی، نورالدین صبوری، جمشید شمسی‌پور، آرمین فریدی، نقی مهرپویا، ابراهیم خادمی‌ارده، علی عبدلی، فرزاد بختیاری و... از  معروف‌ترین شاعران این مجموعه هستند.
به گفته وی، کتاب مذکور در 267 صفحه و با تیراژ یک‌هزار نسخه منتشر شده است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول