اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سطح 7000 هکتار؛

برداشت کنجد در قلعه‌گنج آغاز شد

خبرگزاری فارس: برداشت کنجد از سطح 7 هزار هکتار اراضی شهرستان قلعه‌گنج آغاز شد.

برداشت کنجد در قلعه‌گنج آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حسن مرادی فرماندار قلعه‌گنج پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم برداشت کنجد اظهار داشت: در سال جاری کشاورزان قلعه‌گنج با کاشت 7 هزار هکتار کنجد ثابت کرده‌اند که خواستار آغاز کشاورزی صنعتی در این شهرستان هستند.
وی افزود: در سال گذشته 4 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت این محصول استراتژیک رفته بود که با توجه به کوتاهی دوره رشد و مصرف بسیار کم‌ آب استقبال بیشتر از کاشت کنجد توسط کشاورزان به عمل آمده است.
مرادی تصریح کرد: با کاشت مکانیزه و روش‌های نوین آبیاری سطح زیر کشت کنجد سال جاری به 7 هزار هکتار رسید که این استقبال بی‌نظیر در  اقتصاد کشاورزی منطقه تاثیر بسزایی داشته است.
وی به مشکلات کشاورزان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مشکلات عدیده کشاورزان کنجد کار منطقه قلعه‌گنج، نبود دستگاه مکانیزه برداشت این محصول است که امیدواریم با همت کارشناسان و مهندسان این رشته به زودی این دستگاه ساخته و به دست کشاورزان برسد.
فرماندار قلعه‌گنج گفت: در سال جاری همچنین کشت کاملا مکانیزه در سطح 3 هزار هکتار برای تولید بذر این محصول روغنی در شهرستان آغاز شده است که در برداشت آن به خودکفایی در بذر کنجد مرغوب و مناسب منطقه می‌رسیم.
مرادی از استقبال کشاورزان در کشت این محصول ابراز رضایت کرد و افزود: کشاورزان منطقه ثابت کرده‌اند که می‌توانند از ابزار مکانیزاسیون کشاورزی استفاده بهینه کنند و هزینه‌های کاشت را کاهش و در مقابل درآمد حاصله از برداشت به مقدار خوبی افزایش دهند.
وی از کارشناسان کشاورزی شهرستان خواست، با توجه  به اینکه این شهرستان در قطب کشاورزی کشور واقع شده است، می‌توان از ظرفیت‌های موجود در راستای اعتلا و رونق اقتصاد و کشاورزی استفاده کرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول