اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی لردگان:

12500 تن شلتوک از شالیزارهای لردگان برداشت شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لردگان گفت: بیش از 12 هزار و 500 تن شلتوک از سطح شالیزارهای این شهرستان برداشت شد.

12500 تن شلتوک از شالیزارهای لردگان برداشت شد
غلامعلی سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: طی عملیات کیل‌گیری به‌عمل آمده از یکی از مزارع ممتاز برنج این شهرستان 12 هزار و 200 کیلوگرم در هر هکتار بذر شلتوک برداشت شده که رکورد خوبی در این زمینه است.
وی از  پایان برداشت برنج در سطح 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزار این شهرستان خبر داد و گفت: استفاده از رقم مناسب برنج، تاریخ کاشت مناسب، رعایت اصول به‌زراعی برنج، استفاده بهینه از کودهای شیمیایی ماکرو و میکرو و مبارزه مناسب با علف‌های هرز و آفات از جمله دلایل افزایش برداشت محصول از سطح شالیزارهای این شهرستان است.
سعیدی بر ضرورت گسترش مکانیزاسیون کشاورزی در اراضی زراعی این شهرستان تأکید کرد و گفت: در این راستا مدیریت جهاد کشاورزی لردگان اقدام به کشت مکانیزه برنج با استفاده از دستگاه نشاکار در اراضی این شهرستان کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لردگان خاطر نشان کرد: این امر باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های کشت برای زارعان نشاکار می‌شود.
وی تأکید کرد: در دنیای امروز که استفاده از ماشین در بسیاری از کارها از زحمت‌ها کم می‌کند و بر بهره‌وری می‌افزاید، تولید برنج هم می‌تواند آسان‌تر و راحت‌تر باشد و هم درعین حال بهره و سود اقتصادی بیشتری نصیب شالیکاران کند.
سعیدی به فواید ماشینی کردن روند تولید برنج در این شهرستان اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه‌های تولید، افزایش میزان تولید، کاهش ضایعات جانبی، صرفه جویی در وقت، کاهش سختی کار و استفاده بهتر از نهاده‌های کشاورزی از مهم‌ترین فواید ماشینی کردن تولید برنج است.
وی اضافه کرد: صرفه‌جویی در وقت و کاهش سختی کار یکی دیگر از فواید کشت ماشینی برنج است.
در حال حاضر افزون بر 2 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت برنج رفته است که با پایان عملیات برداشت افزون بر 12 هزار و 500 تن شلتوک از سطح شالیزارهای این شهرستان برداشت شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول