اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده کتاب کودک:

علاقه‌مندی کودکان در ساخت فیلم و سریال در نظر گرفته شود

خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده و نویسنده کتاب کودک و نوجوان گفت: تاکنون برنامه‎هایی که به طور 100 در صد دلخواه کودکان باشد، ساخته نشده، زیرا در ساخت فیلم کودک و نوجوان علاقه‌مندی کودکان نادیده گرفته شده است.

علاقه‌مندی کودکان در ساخت فیلم و سریال در نظر گرفته شود
شهروز رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان اظهار داشت: برنامه‌سازان و فیلمسازان کودکان و نوجوان باید این تفکر که کودکان یک گروه کوچک اقلیت و در حاشیه هستند، را از سر خود بیرون کنند، زیرا حدود 2میلیارد کودک در جهان وجود دارد که حدود 13درصد در کشورهای غنی‌تر و حدود 87درصد در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند.
وی افزود: دسترسی کودکان به تلویزیون و سایر رسانه‌های گروهی از پراکندگی ناهمگن برخوردار است و  این ناهمگنی واضح و بسیار عمیق است،  همچنین رسوم و فرهنگ تماشاکنندگان در هر نقطه از جهان فرق می‌کند، به‌عنوان مثال در کشورهای اسلامی، کودکان دوست دارند، مطابق به فرهنگ حاکم در جامعه، خواست و نیازمندی خانواده، برنامه‌های سازنده و آموزشی را تماشا کنند.
این نویسنده با اشاره به اینکه در کشور ما از جمله برنامه‌هایی که به آن کمتر توجه صورت گرفته برنامه‌های کودکان است، بیان کرد: کودکان گروه بزرگ جمعیت ما را تشکیل داده، که باید به آن توجه کرد و باید وضعیت کنونی رسانه‌های کودک را خوب درک کرد و در راستای بهتر شدن آن تلاش کرد.
وی با بیان اینکه والدین باید روابط کودک و تلویزیون را مدیریت کنند، گفت: نباید تمام صحنه‌هایی را که در برنامه‌های تلویزیونی نمایش داده می‌شوند، یکسان انگاشت و تمام کودکان را نیز نباید دارای یک خصوصیات دانست و فراگیری و اتخاذ رفتارها و گرایش‌های پرخاش‌جویانه که گاهی از کودکان سر می‌زند، بستگی به ماهیت نمایش‌ها و شرایط فردی تماشاگر دارد.
رحیمی ادامه داد: گاهی والدین فکر می‎کنند که کودکان برنامه‌های تفریحی، سریال‌های خانوادگی و داستان‌های کوتاه را دوست دارند، در حالی ‌که بسیاری از کودکان به اخبار، مصاحبه و گفتگوهای تلویزیونی علاقه نشان می‎دهند، به همین دلیل ما نتوانسته‌ایم برنامه دلخواه آنان را در نظر بگیریم، پس در تماشای تلویزیون و خواندن سایر رسانه‌ها باید علاقه کودکان در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول