اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل کولاک و بارش برف اعلام شد؛

مشکل تردد در گردنه خان‌چایی در زنجان به طارم

خبرگزاری فارس: معاون راهداری اداره کل راه و ترابری زنجان گفت: در حال حاضر فقط عبور از گردنه خان‌چایی به دلیل کولاک فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مشکل تردد در گردنه خان‌چایی در زنجان به طارم
کلیم‌الله وثوقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به وضعیت راهداری استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر ماشین آلات و عوامل راهداری اداره کل راه و ترابری استان زنجان برای مقابله با فصل سرما تجهیز شده و آمادگی کامل دارند.
وی با اشاره به نزدیکی فصل سرما و کار سخت راهداری در محور‌های مواصلاتی استان زنجان به دلیل برفگیر بودن اکثر راه‌های این استان افزود: در سال‌جاری با خرید و اضافه کردن دستگاه‌های نوین راهداری، تعمیر و تجهیز ماشین آلات موجود مشکلی در نگهداری زمستانی راه‌های استان نخواهیم داشت.
 معاون راهداری اداره کل راه و ترابری زنجان اعتبار پیش‌بینی شده برای راهداری زمستانی سال‌جاری را 30 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: ذخیره‌سازی نمک و ماسه، تامین سوخت ماشین آلات، تأمین نیروی انسانی، آموزش رانندگان نمک پاش و ماشین آلات خاص راهداری، تجهیز راهدارخانه‌ها و سیستم‌های ارتباطی آنها، گشت‌های راهداری و استفاده از لباس فرم برای تمامی اکیپ‌ها و نصب GPS برروی تمامی ماشین آلات از تمهیداتی است که به منظور راهداری زمستانی راه‌های استان در نظر گرفته شده است.
وی رعایت قوانین رانندگی، حرکت با سرعت مطمئنه و همکاری با عوامل پلیس راه و راهداری را از رانندگان و مسافران جاده‌ها خواستار شد.
وثوقی با بیان اینکه راهدارخانه‌های مرکزی شهرستان زنجان با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان بازسازی شده است، افزود: راهدارخانه‌های نیک‌پی و آسفالت محوطه آن به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان بازسازی شده است.
معاون راهداری اداره کل راه و ترابری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر استان زنجان از جمله استان‌های پیشتاز کشور در تجهیز راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات راهداری است، تصریح کرد: از آغاز سال‌جاری  6 راهدارخانه در سطح استان تعمیر و تجهیز شده است.
وی همچنین از بازسازی راهدارخانه سرچم با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان خبر داد و گفت: بازسازی راهدارخانه خان چایی با اعتبار 60 میلیون تومان و راهدارخانه ارمغان‌خانه با اعتبار 15 میلیون تومان نیز در دست اقدام است.
وثوقی تجهیز راهدارخانه‌ها را در راستای ارائه خدمات به مسافران و استقرار راهداران در فصل زمستان ضروری برشمرد و گفت: تکمیل این راهدارخانه‌ها می‌تواند برای پذیرایی از مسافران و در راه ماندگان در فصل زمستان و هم آرامش خاطر و راحتی راهداران که به دور از خانه و خانواده در محورهای ارتباطی استان تلاش می‌کنند، مؤثر واقع شود.
معاون راهداری اداره کل راه و ترابری استان زنجان از استقرار بیش از 420 نفر پرسنل با 215 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در 29 راهدارخانه استان خبر داد و افزود: با آغاز بارش‌های زمستانی این افراد با حضور در گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر استان وظیفه نگهداری 5 هزار و 600 کیلومتر از راه‌های مواصلاتی را برعهده دارند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول