اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری گیلان:

راه‌های کوهستانی گیلان پوشیده از برف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری گیلان گفت: تمام راه‌های کوهستانی گیلان پوشیده از برف است ولی تردد در این محورها جریان دارد.

راه‌های کوهستانی گیلان پوشیده از برف است
سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت راه‌های گیلان با توجه به برودت شدید هوا، اظهار داشت: تمام مناطق کوهستانی گیلان پوشیده از برف است و همچنان بارش برف در این نقاط ادامه دارد ولی تردد در آنها انجام می‌شود.
وی ادامه داد: ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال در حوزه استحفاظی شهرستان تالش به حدود 40 سانتی‌متر و در محور قوشه‌لانه به کلیشم در رودبار تا 10 سانتی‌متر رسیده است.
مدیر کل راه و ترابری گیلان، محورهای اشکورات در رودسر و محور لاهیجان به دیلمان و ماسوله را نیز پوشیده از برف عنوان کرد و اذعان داشت: در بقیه محورهای ارتفاعات گیلان نیز بارش باران یا برف در حال باریدن است.
به گفته وی، در رشت، رودبار، سیاهکل، آستانه‌اشرفیه، رودسر، املش، لنگرود، فومن، صومعه‌سرا، ماسال، تالش و رضوانشهر بارش باران ادامه دارد.
علیپور از رانندگان خواست تا با توجه به بارش برف و باران در جاده‌ها و مناطق کوهستانی گیلان با احتیاط رانندگی کرده و وسایل گرمازا و تجهیزات لازم زمستانی مانند زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و از سیستم گرمایش وسیله خودروی خود مطمئن شوند.
وی با بیان اینکه گیلان دارای 14 هزار و 42 کیلومتر وسعت است، افزود: این استان دارای 2 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
مدیر کل راه و ترابری گیلان این استان را به دلیل قرار گرفتن در مسیر نوستراک جزو استان‌های ترانزیتی و با اهمیت کشور دانست و بیان داشت: قبل از دولت نهم گیلان فاقد آزاد راه بود، ولی امروز 53 کیلومتر آزاد راه دارد.
وی راه‌های اصلی و فرعی و راه روستایی گیلان را در مدت فعالیت دولت نهم و دهم همراه با رشد عنوان کرد و گفت: آبادی‌های بالای 20 خانوار گیلان قبل از سال 84 تعداد 2 هزار و دو خانوار بودند که این رقم در سال 88 به 2 هزار و 47 خانوار رسیده که دو درصد رشد داشته است.
علیپور با اشاره به اینکه در حال حاضر گیلان دارای 10 هزار و 628 کیلومتر راه است، خاطرنشان کرد: این مقدار معادل 11 هزار و 773 کیلومتر راه هم‌سنگ است.
وی تعداد پل‌های حوزه استحفاظی گیلان را در مجموع 15 هزار و 950 دستگاه پل عنوان کرد و متذکر شد: مساحت این پل‌ها 143 هزار و 550 متر مربع است.
مدیرکل راه و ترابری گیلان از وجود 15 راهدارخانه و 14 اداره راه و ترابری در استان خبر داد و ابراز داشت: 10 راهدارخانه سیار نیز در گیلان وجود دارد.
علیپور به پروژه‌های در دست اجرای راه و ترابری گیلان اشاره کرد و یادآور شد: محور کلاچای‌ ـ رحیم‌آباد ـ قزوین به طول 68 کیلومتر در حوزه گیلان از جمله پروژه‌های در دست اجراست.
وی راه اصلی سنگر ـ سیاهکل ـ بازکیاگوراب را از دیگر پروژه در دست اجرای راه و ترابری گیلان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: پل‌های بزرگ 300 متری سفیدرود، افزایش خط عبوری به محور فعلی رودبار ـ منجیل و چهارخطه کردن راه شلمان‌‌ـاملش از دیگر پروژه‌های راه در استان است.
علیپور اصلاح نقاط پرحادثه، خدمات‌رسانی به روستاییان، روان‌سازی ترافیک و گشایش گره‌های ترافیکی و ارتقای ایمنی را از اهداف اصلی اداره کل راه و ترابری استان در اجرای پروژه‌های مذکور عنوان کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول