اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال کاهش 15 درجه‌ای هوا؛

برف زودرس پاییزی اردبیلی‌ها را غافلگیر کرد

خبرگزاری فارس: به دنبال ورود توده هوای سرد و کاهش 15 درجه‌ای هوا نخستین برف پاییزی در اردبیل اهالی را غافلگیر کرد.

برف زودرس پاییزی اردبیلی‌ها را غافلگیر کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش برف و باران که هم اکنون در اردبیل ادامه دارد از صبح  روز گذشته آغاز شده و شب گذشته با تبدیل شدن این توده هوا به برف اهالی استان اردبیل به ویژه مرکز استان را غافلگیر ‌و آنها را به پوشیدن لباس گرم و روشن کردن بخاری در سی و پنجمین روز پاییز مجبور کرد.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اردبیل نیز در این رابطه به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد:‌ طی اطلاعیه‌های گذشته از ورود سامانه بارش‌زا و سرد به استان خبر داده بودیم که در نهایت با ورود آن بخشی از شهرهای استان اردبیل شاهد بارش برف و بخشی دیگر نیز شاهد  بارش باران بودند.
علی دوستی‌مهر اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش را در شمال استان اردبیل داشتیم به طوری که تداوم این بارندگی‌ها تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: در مرکز استان اردبیل و برخی از شهرهای کوهستانی بارش به صورت برف است به طوری که از شب گذشته در ارتفاعات گرمی، مشگین‌شهر، نمین، سرعین، خلخال و شهر اردبیل بارش برف به صورت پراکنده را شاهد بودیم.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: اکثر گردنه‌های صعب‌العبور استان شاهد بارش برف هستند به طوری که انتظار می‌رود در روزهای آینده نیز بارش برف و باران در نقاط مختلف اردبیل ادامه پیدا کند.
دوستی‌مهر به کشاورزان، صاحبان  گلخانه‌ها و مراکز دام و طیور توصیه کرد: با بازرسی مکرر دمای این گلخانه‌ها و مراکز دام و طیور مراقبت بیشتر داشته باشند تا این محصولات دچار سرمازدگی نشوند.
این مسئول همچنین از رانندگان خواست به دلیل سردی هوا ضد یخ خودروی خود را بررسی کرده تا بر اساس تنش دمای هوا خساراتی به خودروی آنها وارد نشود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هر چند سرد شدن هوا و بارش باران و برف برای اهالی مشکلاتی را به دنبال داشته اما این موضوع سبب خوشحالی کشاورزان شده است.
اداره کل راه و ترابری استان اردبیل نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارش برف در بسیاری از محورهای مواصلاتی صعب‌العبور و برفگیر انتظار می‌رود رانندگان با داشتن تجهیزات زمستانی با احتیاط رانندگی کرده و موارد ایمنی را رعایت کنند.
این اداره کل به شهروندانی که قصد عبور از گردنه اسالم، صائین و حیران را دارند خواست تا خودروی خود را به زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن و برخی دیگر از تجهیزات و امکانات مجهز کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول