اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقیمی خبر داد:

آبگیری سد «گلورد» مازندران در سال 91

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس گفت: آبگیری سد گلورد از آرزوهای دیرینه مردم شرق مازندران است که در صورت اختصاص منابع مالی، این کار در سال 91 محقق می‌شود.

آبگیری سد «گلورد» مازندران در سال 91
احمدعلی مقیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: این سد یکی از مهم‌ترین عامل در سیراب کردن اراضی منطقه است که با اختصاص اعتبارات مناسب تا سال 91 عملیاتی و آبگیری می‌شود.
وی افزود: با آغاز ساخت و ساز روستای رودبار به منطقه بالادست سد و جابه‌جایی این روستا، مشکل ماندگاری برطرف شده و اکنون سد با پیشرفت مناسبی در حال ساخت است.
مقیمی با بیان اینکه بودجه اختصاص یافته برای ادامه عملیات این طرح در سال گذشته بیش از 150 میلیارد ریال بود است، تصریح کرد: با ادامه روند رو به رشد اختصاص اعتبارات آبگیری این سد برای مردم منطقه نویدبخش خواهد بود.
نماینده مردم نکا، گلوگاه و بهشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این سد از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی منطقه است که با راه‌ا‌‌‌ندازی و افتتاح می‌تواند رشد قابل توجهی در اقتصاد  کشاورزی منطقه ایجاد کرد.
مقیمی گفت: پروژه‌های عمرانی بزرگ و اقتصادی در مناطق باید در راس برنامه‌های ما وجود داشته باشد تا برای رفع محرومیت‌زدایی تلاش شود. 
وی مهم‌ترین اهداف ساخت این سد را آبیاری اراضی کشاورزی دشت نکا و بهشهر عنوان کرد و یادآور شد: این سد 30 هزار هکتار از اراضی را مشروب می‌کند که سیل 50 ساله را این سد جذب می‌کند و 80 درصد از سیل 100 ساله را نیز کاهش می‌دهد.
مقیمی اضافه کرد: این سد جمعیتی بیش از 76 هزار نفر در روستاهای این مناطق با 51 روستا را تحت تاثیر قرار می‌دهد که این مقدار تنها در مناطق روستایی است که شهرهای نکا و بهشهر و گلوگاه نیز باید به این آمار اضافه شود.
نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: بر اساس نظر کارشناسان آب منطقه‌ای مازندران، تکمیل این سد نیازمند 2 میلیون و 250 هزار مترمکعب خاکریزی، 842 هزار مترمکعب خاک‌برداری، 247 هزار متر عملیات حفاری و تزریق و 100 هزار مترمکعب عملیات بتن‌ریزی است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول