اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده؛

سد غدیر باباحیدر آب‌گیری می‌شود

خبرگزاری فارس: مجری سد غدیر باباحیدر گفت: با اتمام عملیات اجرایی احداث سد غدیر باباحیدر، این سد سال آینده آب‌گیری خواهد شد.

سد غدیر باباحیدر آب‌گیری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مصطفی حسینی بعدازظهر امروز در جریان بازدید معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری از روند احداث این سد اظهار داشت: این سد در ارتفاع 68 متری از سنگ بستر در حال احداث است.
وی با بیان اینکه حجم بدنه این سد 2 میلیون متر مکعب است، گفت: طول سد غدیر باباحیدر 624 و عرض آن نیز 12 مترمربع است که قابلیت ذخیره 14 میلیون لیتر آب را دارد.
حسینی اراضی زیردست این سد را یک‌هزار و 440 هکتار عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امکان توسعه این اراضی زیردست تا 2 هزار و 500 هکتار نیز وجود دارد.
مجری سد غدیر باباحیدر با بیان اینکه تمام نکات ایمنی در ساخت این سد رعایت شده است، گفت: احداث شبکه شیب‌بند برای جلوگیری از ورود آب به بدنه و احداث تونل انحرافی به طول 310 متر از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش ایمنی این سد است.
وی با اشاره به اینکه سد از پیشرفت فیزیکی 46 درصدی برخوردار است، گفت: از مجموع قرارداد 230 میلیارد ریالی پیمانکار تاکنون 47 درصد این اعتبارات جذب شده است.
حسینی با بیان اینکه سدسازی افتخاری بزرگ برای ملت ایران است، گفت: مهار آب باران در استان می‏تواند بخش عظیمی از نیاز آبی این منطقه را تامین کند.
وی با تاکید بر ضرورت مهار آبهای سطحی در استان گفت: اگر تعداد سدهای تصویب شده در سفرهای هیئت دولت به استان اجرایی شود، بخش زیادی از نزولات آسمانی را می‏توان مهار و ذخیره کرد.
این مقام مسئول گفت: مهار آب‌های موجود در استان‌های کشور به منظور استفاده بهینه از منابع با احداث تاسیسات نگهدارنده آب مهم‌ترین اولویت کاری وزارت نیرو است.
وی بومی‏سازی صنعت سدسازی در کشور را گام موثر در پیشرفت برشمرد و گفت: با برگزاری جشن بومی‏سازی صنعت سدسازی در کشور همه مردم ایران با توانمندی صنعت سدسازی کشور آشنا شدند.
استاندار چهارمحال و بختیاری امروز در ادامه سفرهای شهرستانی خود به‌منظور بازدید از پروژه‌های در دست اقدام و بررسی مسائل و مشکلات مردم به شهرستان فارسان سفر کرده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول