اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بهبود و گسترش فرهنگ شهروندی؛

کمیته تعامل شهرداری و آموزش و پرورش تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: به منظور بهبود و گسترش فرهنگ شهروندی، کمیته تعامل بین شهرداری قم و سازمان آموزش و پرورش تشکیل می‌شود.

کمیته تعامل شهرداری و آموزش و پرورش تشکیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم،‌ محمد دلبری ‌در دیدار محمد حسین امین‌جعفری، مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان قم و جمعی از مدیران این سازمان،‌ بر ضرورت توجه ویژه به جوانان و دانش‌آموزان تاکید و اظهار کرد: امروز مدارس کشور از مکان‌هایی است که فراگیری زیر‌ساخت‌های آموزشی ‌به ویژه آموزش‌های متنوع شهروندی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: تعامل میان دو نهاد بسیار موثر و فراگیری آموزش فرهنگ شهروندی می‌تواند در اولویت اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت نظام مدیریت شهری قرار داده شود.
شهردار قم با بیان اینکه همکاری شهرداری با آموزش و پرورش در تمام ابعاد اجتماعی‌، خدماتی و فرهنگی است، عنوان کرد: در صورتی که شهرداری و سازمان آموزش و پرورش تعامل نزدیکی داشته باشند، گام‌های مثبت زیادی می‌توان در عرصه آموزش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان برداشت که تأثیر آن را در آینده شکلی کامل و به دور از نواقص فعلی شاهد خواهیم بود.
وی افزود: شهرداری و آموزش و پرورش استان قم رابطه تنگاتنگی را در پیشبرد اهداف آموزشی و گسترش فرهنگ شهروندی در بین دانش‌آموزان داشته و فعالیت‌های زیادی را با موفقیت به سرمنزل مقصود رسانده‌اند.
در این دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ضمن تقدیر از زحمات مدیران شهرداری قم در همکاری نزدیک با این سازمان گفت: بحمدالله با روحیه متواضعانه و برخوردهای خوب مدیران شهرداری بهترین تعاملات بین سازمان و شهرداری قم وجود دارد و امیدواریم در راستای گسترش فرهنگ شهروندی این تعاملات افزایش یابد.
محمد‌حسین امین‌جعفری ضمن قدردانی از حمایت‌های شهردار قم در توسعه فضاهای آموزشی افزود:  از آن جایی که رسیدن به جامعه ایده‌آل نیاز به همکاری همه نهادها با آموزش و پرورش دارد و آموزش و پرورش هم منشاء توسعه هر کشوری است، شهرداری قم تاکنون نسبت به خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان و همکاری با آموزش و پرورش ارتباط نزدیکی با این اداره کل داشته است.
وی افزود: در همین راستا باید کارگروهی متشکل از کارشناسان آموزش و پرورش و شهرداری قم تشکیل شود تا پیشنهادهای مورد نظر در راستای گسترش فرهنگ شهروندی بررسی و افزایش یابد.
مدیر‌کل سازمان آموزش و پرورش استان قم مدارس را بستر فرهنگ‌سازی قوانین اجتماعی دانست و تاکید کرد: نباید از نقش مهم و تاثیر‌گذار آموزش و پرورش و مدارس در رفع مشکلات جامعه غافل شد.
در پایان این دیدار روسای نواحی آموزش و پرورش دیدگاه‌های خود را در زمینه گسترش فرهنگ شهروندی و ارتباط بیشتر این سازمان با شهرداری مطرح کردند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول