اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع‌آوری بازارچه‌های غیرمجاز؛

۷۰ درصد ماموران شهرداری اهواز مضروب می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: ۷۰ درصد ماموران اجرائیات شهرداری در جریان طرح جمع‌آوری بازارچه‌های غیرمجاز و دست‌فروشان، دچار ضرب و جرح می‌شوند.

۷۰ درصد ماموران شهرداری اهواز مضروب می‌شوند
علیرضا عالی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به اجرای طرح بازارچه‌های غیرمجاز اهواز که در راستای مصوبه شورای سلامت استان آغاز شده است، اظهار داشت: شهرداری برای اجرای این طرح با مشکلات عدیده‌ای روبه روست، که از آن جمله مقاومت و درگیری دست‌فروشان با ماموران اجرای احکام شهرداری و نیروی انتظامی است به طوری که آثار ضرب و جرح روی ۷۰ درصد از ماموران شهرداری وجود دارد.
وی افزود: با وجودی که بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها این نهاد‌ها ملزم هستند راسا با سد معبر برخورد کنند، اما شهرداری اهواز برای رفع این معضل نیاز به حمایت قانونی دارد؛ بر همین اساس مذاکراتی با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی صورت گرفت و در حال حاضر جمع‌آوری دست‌فروشان با اجازه دادستان اهواز در حال انجام است.
عالی‌پور با اشاره به وضعیت نامناسب خیابان‌های مرکز شهر اهواز به ویژه خیابان نادری بر اثر تجمع دست‌فروشان و ممکن نبودن تردد، برخورد با سد معبر و دستفروشی را خواسته شهروندان اهوازی عنوان کرد و گفت: اقتدار در مقابله با ناهنجاری‌ها، از جمله برخورد با سد معبر از مطالبات مردم است.
عضو شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان مشکلات فعالیت بازارچه‌های غیرمجاز را عرضه کالاهای غیراستاندارد و قاچاق، فروش کالاهای غیرمجاز و گاهی انجام اعمال غیراخلاقی در این بازارچه‌ها عنوان کرد و افزود: بازارچه‌های غیرمجاز می‌توانند در مرکز شهر به بحران تبدیل شود.
وی بیان کرد: مرحله نخست طرح در خیابان‌های نادری، امام خمینی و طالقانی و خیابان‌های فرعی مرکز شهر اجرا می‌شود و به منظور افزایش هماهنگی در اجرای این طرح جلساتی با نمایندگان اصناف، اتحادیه‌ها و برخی از دست‌فروشان برگزار و از دست‌فروشان خواسته شد در مقابل این طرح مقاومت نکنند.
معاون شهردار اهواز با تاکید بر ساماندهی دست‌فروشان، تصریح کرد: برای آن دسته از مردم که تمایل به خرید در فضای باز دارند نیز دو زمین بزرگ در خیابان‌های کیان و گلستان پیشنهاد شده که هنوز به مرحله اجرا نرسیده و اختصاص آن‌ها نیاز به عزم استانی دارد.
وی با اشاره به تجارب پیشین شهرداری اهواز در ساماندهی دست‌فروشان گفت: راه‌اندازی بازار شب و استقرار دست‌فروشان از ساعت ۲۳ در مرکز شهر با مخالفت اصناف اجرا نشد، همچنین استقرار دست‌فروشان در یکی از پایانه‌ها نیز با آتش گرفتن این محل، متوقف شد.
عالی‌پور افزود: راه‌اندازی بازار شب در منطقه کوروش تجربه دیگری بود که با موفقیت همراه بود و مردم از این طرح استقبال خوبی کردند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول