اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر قزوین:

فروش تراکم آتش زدن اموال شهرداری است

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر قزوین گفت: فروش تراکم همانند آتش زدن اموال شهرداری است بنابراین شهرداری باید برای تأمین نیاز مالی خود از راه‌‌های بهتری استفاده کند.

فروش تراکم آتش زدن اموال شهرداری است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامحسین شیری امشب در پنجاهمین جلسه شورای شهر بیان کرد: موضوع فروش اوراق تراکم از سوی شهرداری قزوین در کمیسیون مطرح شد و نظر کمیسیون مخالف بود.
وی ادامه داد: شورا درخصوص این درخواست شهرداری سؤال‌هایی دارد به عنوان نمونه ما می‌خواهیم بدانیم که نیاز به این پول برای چیست مگر در بودجه این پول پیش‌بینی نشده است.
عضو شورای شهر قزوین اضافه کرد: شهرداری قزوین 100 میلیارد در اختیار دارد که می‌‌تواند به مرور آن را هزینه کند از طرفی از نظر اقتصادی نیز دریافت تسهیلات بجای فروش اوراق تراکم اقتصادی‌تر است.
وی توضیح داد: وقتی شهرداری 20 میلیارد اوراق تراکم به فروش برساند با توجه به بخشودگی‌ها 40 درصد ضرر کرده است یعنی 8 میلیارد تومان از دست شهرداری می‌رود ولی اگر شهرداری بخواهد بجای این کار 20 میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کند؛ این تسهیلات با سود 19 درصد رقمی معادل یک میلیارد و 899 میلیون تومان می‌شود و این یعنی اینکه شهرداری با فروش اوراق تراکم 6 میلیارد ضرر می‌کند.
شیری خاطرنشان کرد: در واقع اگر بخواهیم اوراق تراکم را بفروشیم در هر صورت ضرر می‌کنیم، شهرداری اگر نیاز به پول دارد باید تسهیلات بگیرد.
وی اعلام کرد: در حال حاضر شرکت دی با اعتبار شهرداری 12 میلیارد تومان، سازمان عمران 40 میلیارد تومان، سازمان پسماند 15 میلیارد تومان و یک شرکت دیگر 18 میلیارد تومان با پشتوانه شهرداری درخواست تسهیلات کرده که باید این مسائل به خوبی توضیح داده شود تا اقتصادی‌ترین راه را برای تأمین منابع مالی استفاده کنیم.
عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: فروش پروانه ساختمانی امری است که به صورت طبیعی در شهرداری انجام می‌شود یعنی افراد مختلف به صورت خرد و کلان برای ساخت و ساز خود مجبور به مراجعه به شهرداری و کسب پروانه ساختمانی هستند در نتیجه این پول اجباری در اختیار شهرداری است حال اگر بخواهیم این پول اجباری را پیش فروش کنیم 30 تا 40 درصد از ارزش آن کاسته می‌شود بنابراین شهرداری می‌تواند به جای این کار تسهیلات بگیرد و نباید اموال شهرداری را با این کار به آتش بکشیم.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول