اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آبفای گیلان خبر داد:

اجرای 389 کیلومتر شبکه فاضلاب رشت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آبفای گیلان گفت: تاکنون 389 کیلومتر شبکه فاضلاب رشت اجرایی شده است.

اجرای 389 کیلومتر شبکه فاضلاب رشت
حمید روشن‌روان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر اظهار داشت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت 200 هزار و 500 متر مکعب در روز، 52 پمپاژ و یک‌هزار و 665 کیلومتر خطوط انتقال فرعی و اصلی در رشت در حال احداث است.
وی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه نیازمند واگذاری 57 قطعه برای اجرای پروژه‌هاست، اذعان داشت: این تصفیه‌خانه 960 هزار نفر جمعیت شهر رشت و 9 هزار و 829 هکتار را زیرپوشش قرار می‌دهد.
این مسئول تخصیص اعتبار را در سرعت بخشیدن به پروژه تصفیه‌خانه تاثیرگذار دانست و ابراز داشت: برای تکمیل این تصفیه‌خانه به 242 میلیارد و 700 میلیون تومان پول نیاز است.
وی با اشاره به اینکه فاز نخست تصفیه‌خانه بزرگ رشت در آینده به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: فاز نخست تصفیه‌خانه رشت با ظرفیت 63 هزار متر مکعب در شبانه‌روز، 87 درصد پیشرفت فیزیکی  دارد و امیدواریم بتوانیم نواقص الکتریکی و تجهیزاتی و ابنیه تصفیه‌خانه بزرگ رشت را تکمیل کنیم ضمن اینکه از تعداد 52 پمپاژ، چهار پمپاژ شناسایی و عملیات اجرایی روی آن متمرکز شده است.
روشن‌روان از اجرای 389 کیلومتر شبکه فاضلاب رشت خبر داد و گفت: مهم‌ترین نقاط اولویت‌دار برای اجرای این شبکه، خیابان‌های رشتیان، علی‌آباد، دانای علی، چمارسرا، سیاه‌اسطلخ، پارک نیکمرام، باقرآباد، امام خمینی (ره)، سعدی، بوسار، استادسرا، ساغریسازان، بخشی از منظریه، سردارجنگل و ناحیه احمدگوراب رشت است.
وی، محدوده گلسار، خیابان شهدا، دیلمان، شهید بهشتی، شهید انصاری، شهدا، فلسطین، امین‌الضرب، کوی ژاندرمری، محدوده حمیدیان، بلوار دانشجو، استقامت، معلولان، فلکه رازی و گاز رشت را از اولویت‌های بعدی برای اجرای طرح شبکه فاضلاب عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان هزینه اجرای مقدار کیلومتر مذکور از شبکه فاضلاب رشت را حدود 891 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این پول از محل اعتبارات ملی و بانک جهانی هزینه شده و برای تکمیل این شبکه به یک‌هزار و 536 میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی درباره ترمیم شبکه‌های مشکل‌دار عنوان داشت: در حال حاضر 19 کیلومتر از شبکه‌های مشکل‌دار و 18 کیلومتر از خطوط انتقال در مرحله اجراست.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول