اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

وهابیت در صدد ضربه زدن به اسلام است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: ‌استکبار جهانی با حمایت از وهابیت در صدد ضربه زدن به این عقاید ناب اسلام است.

وهابیت در صدد ضربه زدن به اسلام است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالفضل عامری، در مراسم اعطای مدارک ارزشیابی استخدامی روحانیون شاغل اهل سنت استان گلستان اظهار داشت: گسترش مراکز و رشته‌های تخصصی دینی موجب تربیت پژوهشگران و نویسندگان متخصص در رشته‌های مختلف می‌شود و این مهم زمینه‌ساز تحول در حوزه‌های علمیه می‌شود.
وی افزود: جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحانیون و طلابی فاضل و عامل است.
وی تصریح کرد: تمامی هجمه‏های نظامی و فرهنگی دشمن به سمت عقاید و اصول مسلمانان نشانه‏گیری شده و استکبار جهانی با حمایت از وهابیت در صدد ضربه زدن به این عقاید ناب اسلام است.
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های گلستان و گیلان با اشاره به روایات متعدد اسلامی، تصریح کرد: خلوص نیت امری ضروری و  لازمه تحصیل طلاب است و این ضرورت منافاتی با اخذ و دریافت مدارک علمی و تحصیلی ندارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عامری ادامه داد: فراگیری علم و دانش به مراتب از جهاد و شهادت افضل‌تر است، چرا که کسی عاشق شهادت است که با تحصیل علم و فراگیری دانش به این معرفت دست یافته باشد.
وی هدف از بعثت پیامبران را تعلیم و آموزش به انسان‌ها و همچنین تزکیه عنوان کرد و ادامه داد: عالم واقعی باید دین و اصول دین را به خوبی بشناسد و با عمق جان آن را درک کند و آنگاه به دیگران منتقل کند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور مردم را از نزدیکی به دو دسته برحذر داشت و گفت: دسته اول کسانی هستند که اصلا دین را نمی‌شناسند و دسته دوم عالم نماهائی که دین را درک نکرده‌اند و یا در شناخت دین دچار کج‌فهمی اند.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در بین اهل سنت وجود دارد، اضافه کرد: تمامی چهره‌های فعال و عالم اهل سنت باید شناسایی و یک بانک اطلاعاتی برای آن ایجاد شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عامری از اقدامات نظام اسلامی و در راس آن مقام معظم رهبری در راستای فراهم کردن شرایط یکسان برای پیشرفت امور مذهبی، اجتماعی و فرهنگی علما و روحانیون مدارس علوم دینی اهل سنت و شیعه تقدیر و تشکر کرد.
در ابتدای این مراسم، کارشناس آموزش مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: استان گلستان با بیشترین تعداد شرکت‌کننده، بالاترین میزان قبولی را به خود اختصاص داده است.
مرجان کیا گفت: از تعداد 20 پذیرفته شده در این آزمون پنج نفر در سطح دو (معادل کارشناسی) و 15 نفر در سطح یک (معادل کاردانی) پذیرفته شدند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول