اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه کلام پژوهشکده حج و زیارت:

فرقه وهابیت اندیشه استواری ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر گروه کلام پژوهشکده حج و زیارت گفت: صاحب‌نظران اسلامی، اندیشه استواری را برای فرقه وهابیت نیافته‌اند.

فرقه وهابیت اندیشه استواری ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی باقر شیخانی در نخستین نشست کشوری علمی تخصصی رد شبهات وهابیت که به میزبانی استان گلستان در حوزه علمیه الزهرا (س) شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: این فرقه اندیشه بسته و متحجرانه‌ای دارد که هرگونه نوآوری را بدعت می‌خواند.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین کلام وهابیان بر پایه چهار محور برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: بدعت، شرک، حرام و غلو کلماتی هستند که اینان، مخالفان خود را با این شعار به دین متهم می‌کنند و هر جا که مسلمانان در پاسخ به آنها با تاکید بر آیه یا روایات یا دلیل دیگر، استدلالشان را محکوم می‌کنند بی‌درنگ از واژه کذب مدد می‌گیرند.
مدیر گروه کلام پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: محمدبن‌عبدالوهاب در رساله کشف الشبهات بارها مسلمانان را مشرک، کافر، بت‌پرست، مرتد، منافق، منکر توحید، دشمن توحید، اهل باطل، نادان و شیطان می‌خوانند.
وی اظهار داشت: وهابیان می‌کوشند تا خود را برای جهانیان مسلمان واقعی معرفی کنند، مسلمانی که منطق را نمی‌شناسد و با خشونت و ترور می‌خواهد همگان را با خود همراه کند و برای رسیدن به هدفش مسلمان و غیرمسلمان نمی‌شناسد، این فرقه مبارزه با مسلمانانی که به باور آنها مشرک شده‌اند را بر جنگ با کفار برتری می‌داند.
حجت‌الاسلام شیخانی یادآور شد: انسان‌ها فطرتا به دنبال سعادت و کمال هستند و گاه در مسیر سعادت به خطا می‌روند بنابراین خداوند برای اینکه انسان رهنمون به مسیر سعادت شود انبیا و اولیا را در طول تاریخ برای هدایت بشر فرستاده است و همواره جنگی بین انبیا الهی و آنانی که بنده و برده شیطان بودند وجود داشته است و این جنگ‌ها هستند که انسان را به سوی کمال می‌برند.
مدیر گروه کلام پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به اینکه غربی‌ها در این مسیر هیچگاه از پای ننشستند بر این نکته تاکید کرد و گفت: دولت مکار انگلیس برای اینکه بین مسلمانان تفرقه ایجاد کند در غرب جهان اسلام، سه فرقه را تدارک دید و در قلب جهان اسلام فرقه ظاله را که تا آن زمان سابقه نداشت به نام وهابیت به وجود آورد.
حجت‌الاسلام شیخانی بیان داشت: شعار این سه فرقه همواره بر علیه مسلمانان بوده است و با این عقیده می‌خواهند شیعه را دشمن اصلی اهل سنت معرفی کنند.   
مدیر گروه کلام پژوهشکده حج و زیارت به خصوصیات ظاهری این فرقه ضاله اشاره کرد و گفت: پوشیدن لباس‌های کوتاه، ریش‌بلند و سرهای تراشیده از ویژگی‌های این پیروان فرقه است همچنین این افراد در حرف زدن بسیار بی‌ادب بوده و به جای اینکه نقد کنند فحش می‌دهند، آنان از برگزاری شعائر دینی مسلمانان جلوگیری می‌کنند همچنین قائل به ترور و حذف فیزیکی مسلمانان هستند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول