اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:

4 میلیون قطعه جوجه‌ریزی امسال در اردبیل انجام شد

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: در نیمه‌اول امسال بالغ بر 4 میلیون و 881 هزار قطعه جوجه‌ریزی اعم از مادر، تخم‌گذار و گوشتی در استان اردبیل انجام شده است.

4 میلیون قطعه جوجه‌ریزی امسال در اردبیل انجام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در جلسه مدیران شهرستانی شبکه‌های دامپزشکی در اردبیل اظهار داشت: در همین مدت 41 میلیون و 607 هزار دوز واکسن علیه بیماری‌های مختلف برای جمعیت طیور استان اردبیل انجام شده و در حقیقت این تعداد طیور در برابر بیماری‌ها واکسینه شدند.
وی تصریح کرد: تعداد آزمایشات انجام شده در واحدهای مرغداری نیز 20 هزار و 30 مورد بوده است که همچنان آزمایش از طیور و واحدهای دامی برای بررسی بیماری‌ها و جلوگیری از شیوع آن در دستور کار دامپزشکی است.
صالحی خاطرنشان کرد: برای بررسی وضعیت بیماری‌های طیور بومی یک هزار و 830 مورد به روستاهای استان مراجعه شده و عملیات بررسی و مراقبت و نمونه‌برداری انجام شده است.
این مسئول با بیان این‌که اقدامات این اداره کل بیشتر برای پیشگیری از بیماری‌های طیور در منطقه است، اضافه کرد: طرح پایش و مراقبت بیماری‌های طیور استان با قوت بیشتری از سوی دامپزشکی برای تأمین بیش از پیش سلامت جمعیت طیور در منطقه اجرا می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم در تولید جوجه‌های یک‌روزه کشور است، ادامه داد: هم اکنون در استان اردبیل پنج واحد جوجه‌کشی با ظرفیت تولید 520 هزار قطعه جوجه یک‌روزه و 23 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت یک میلیون و 29 هزار قطعه فعالیت می‌کنند.
به گزارش فارس، سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: در این استان همچنین 318 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید چهار میلیون و 640 هزار قطعه طیور گوشتی، 20 واحد مرغ تخم‌گذار تجارتی با ظرفیت 540 هزار قطعه طیور تخم‌گذار، دو واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت 74 قطعه و دو واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 9 هزار و 100 قطعه در طول یک دوره پرورش و همچنین چهار واحد کشتارگاه تمام صنعتی طیور در سطح استان مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به مردم استان است.
وی از بهره‌برداری یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور در پارس‌آباد خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد تولید گوشت سفید ارگانیک در استان باشیم.
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل به مرغداران استان توصیه کرد با رعایت مقررات امنیت زیستی از تجربیات و نظرات کارشناسان دامپزشکی استان بهره‌مند شوند تا شاهد تولید بیش از پیش گوشت سفید در استان باشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول