اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تولید سالانه 26 میلیون جوجه یک‌روزه در استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تولید سالانه 26 میلیون جوجه یک روزه در استان خبر داد.

تولید سالانه 26 میلیون جوجه یک‌روزه در استان آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غفور عبداللهی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: سالانه 26 میلیون جوجه یک روزه، در شش کارخانه جوجه‌کشی استان تولید می‌شود که دو واحد جوجه‌کشی در شهرستان بستان‌آباد، دو واحد در شهرستان اسکو، یک واحد در شهرستان مراغه و یک واحد دیگر در شهرستان تبریز، قرار داشته و بر اساس ظرفیت مندرج در پروانه تولید، ظرفیت این شش واحد در هر دوره 2 میلیون و 662 هزار و 800 قطعه است.
وی گفت:  ظرفیت ارتقای یافته این واحدهای تولیدی، هم اکنون 4 میلیون و 631 هزار و 680 قطعه است و از 63 میلیون جوجه یک روزه تولید شده در استان از طریق مزارع مرغ مادر، 26 میلیون در کارخانه‌های جوجه‌کشی استان تولید و مابقی آن در واحدهای جوجه کشی خارج استان تولید می‌شود.
 عبداللهی با اشاره به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش دامی گفت: طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها آغاز و هم اکنون در حال اجرا است و در سال اول اجرای آن، در 112 واحد مرغداری گوشتی اجرا شده است .
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، هدف از اجرای این طرح را کاهش مصرف اعلام کرد و افزود: با اصلاح راه‌های کنترل مصرف سوخت در مرغداری‌ها، علاوه بر دستیابی به کاهش مصرف آن، سایر هزینه‌ها نیز به تبع آن کاهش یافته و افزایش شاخصه‌های بهره‌وری با توسعه صنعت در میان مدت تضمین می‌شود.
 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، ارتقای وضعیت موجود قفس‌های‌ پرورش طیور، تهویه هوا، تجهیزات دان خوری و آب خوری و سیستم‌های حرارتی واحدهای تولید مرغ گوشتی استان را از دیگر برنامه‌های مدرن این معاونت اعلام کرد و ادامه داد: با در دسترس بودن مبلغ 400 میلیارد ریال مورد تصویب ریاست جمهوری در سفر سوم استانی به آذربایجان‌شرقی مبنی بر بازسازی و نوسازی واحدهای مرغداری، تحرک در بسترسازی لازم برای توسعه بیشتر این صنعت در شمال‌غرب کشور چشمگیرتر  می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول