اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه روز نخست از برگزاری آمارگیری؛

خراسان شمالی رتبه برتر آمارگیری در کشور را کسب کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار بجنورد گفت: خراسان شمالی طی سه روز نخست برگزاری آمارگیری نفوس و مسکن، رتبه برتر کشور را کسب کرد.

خراسان شمالی رتبه برتر آمارگیری در کشور را کسب کرد
سیدمحمد پاکمهر ظهر امروز در حاشیه نشست ستاد ساماندهی جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: تاکنون مشخصات 11 هزار خانوار در استان آمارگیری شده که 40 درصد از این جمعیت مربوط به شهرستان بجنورد است.
وی در عین حال بر همکاری بیش از پیش مردم با آمارگیران تاکید کرد و گفت: همکاری مردم با آمارگیران صحت و دقت اجرای سرشماری را تضمین می‌کند.
نماینده عالی دولت در بجنورد با بیان اینکه آمارگیری نفوس و مسکن منطبق با جدیدترین روش‌های علمی و سیستماتیک در بجنورد هم‌زمان با سراسر کشور در حال انجام است، افزود: آمارگیران از طریق آموزش‌های ارائه شده آمادگی‌های لازم را کسب نموده و با مراجعه به درب منازل و ارائه کارت شناسایی و با لباس فرم مخصوص که در اختیار آنان گذاشته شده، به جمع‌آوری اطلاعات و آمار می‌پردازند.
فرماندار بجنورد با اشاره به روند فعالیت مرکز اجرایی سرشماری در این شهرستان اظهار داشت: 425 نفر در آمارگیری نفوس و مسکن بجنورد شرکت دارند.
وی ادامه داد: با همکاری معاونت برنامه‌ریزی استانداری خراسان شمالی از تیرماه امسال عملیات اجرایی ستاد سرشماری در بجنورد شروع و سایت مربوط به ثبت نام داوطلبان شرکت در آمارگیری فعال شد.
پاکمهر با اشاره به اینکه حدود 2 هزار و 50 نفر در سایت مربوطه ثبت نام کردند که از بین این افراد پس از مصاحبه حضوری 480 نفر انتخاب شدند، اظهار داشت: از این تعداد نیز ستاد سرشماری شهرستان بجنورد 425 نفر را انتخاب که معادل 25 درصد مجموع متقاضیان شرکت در برنامه آمارگیری شهرستان بود.
وی با اشاره به اینکه از مجموع افراد دخیل در آمارگیری 111 نفر آقا و 314 نفر خانم بوده تصریح کرد: قریب به 75 درصد این افراد دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس هستند.
نماینده عالی دولت در بجنورد با اشاره به اینکه دو ستاد در این شهرستان برای موضوع سرشماری نفوس و مسکن پیش‌بینی شده است، گفت: بر همین اساس یک ستاد در فرمانداری و همچنین ستاد دیگری در اداره پست سابق بجنورد استقرار داشته و همچنین یک حوزه فرعی در بخش مرزی راز و جرگلان راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه تمام امکانات دستگاه‌ها برای برگزاری این آمارگیری بسیج شده است، یادآور شد: هم اکنون 89 وسیله نقلیه برای برگزاری آمارگیری نفوس و مسکن در سطح شهرستان بجنورد به کار گیری شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول