اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن فارس تاکید کرد:

مقاوم‌سازی خانه‌ها با استفاده از تسهیلات موجود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس گفت: باید به فکر خود، خانواده، منطقه و کشورمان باشیم و با تسهیلات ایجاد شده، خانه‌های مقاوم بسازیم و یا طبق اصول فنی آنها را بهسازی و بازسازی کنیم.

مقاوم‌سازی خانه‌ها با استفاده از تسهیلات موجود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، خداخواست شهبازی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در 10 شهرستان فارس در سال گذشته شاهد وقوع زلزله‌های شدیدی بودیم که در بعضی شهرها تخریب واحدهای مسکونی غیرمقاوم را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه زلزله شهرستان لامرد با شدت 8،5 ریشتر و تخریب 3 هزار و 219 واحد مسکونی، ممسنی با شدت 1،6 ریشتر و تخریب 2 هزار و 496 واحد مسکونی، کازرون با 1،6 ریشتر و تخریب 847 واحد مسکونی، توام بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین زلزله فراشبند 3،5 ریشتر با 455 واحد مسکونی، شهرستان خنج با شدت 4،5 ریشتر و تخریب 470 واحد مسکونی روستایی، قیروکارزین با شدت 4،5 ریشتر و تخریب 150 واحدمسکونی، توأم بوده است.
شهبازی در ادامه گفت: در شهرستان ممسنی علاوه بر زلزله مهر ماه و آذر ماه سال گذشته در دی ماه 89 نیز شاهد سومین زلزله با قدرت 3،5 ریشتر بودیم که 5 هزار و 950 واحد مسکونی را ویران کرد.
این مسئول اضافه کرد: در شهرستان سپیدان نیز زلزله یک‌هزار و 250 واحد مسکونی را ویران کرد و
در شهرستان رستم با قدرت 3،5 ریشتر تخریب 2 هزار و 510 واحد مسکونی روستایی و در مرودشت نیز با قدرت 3،5 ریشتر بیش از 403 واحد مسکونی روستایی را تخریب کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس ادامه داد: در مجموع در سال گذشته 18 هزار و 412 واحد مسکونی بر اثر زلزله‌هایی که با قدرت پنج تا شش ریشتر بوده، خسارت‌های شدیدی را تحمل کرده‌اند.
این مقام مسئول در ادامه گفت: با عنایت به شرایط موجود و برای انتخاب مکان مناسب ساخت واحدهای مسکونی روستایی و حذف مناطق پرخطر حداقل 400 تیپ طرح مختلف تولید و در اختیار روستائیان قرار گرفته است.
مدیرکل این نهاد انقلابی خاطرنشان کرد: برای استحکام بناها در زمان اجرای پروژه‌های مسکونی به نکات آموزشی برای رعایت استانداردهای ساخت توجهی ویژه شده است و در این مورد اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کارگران و استادکاران کرده‌ایم که در کل 2 هزار و 31 نفر آموزش دیده‌اند و کارت صلاحیت دریافت کرده‌اند.
شهبازی اضافه کرد: در سال گذشته 30 هزار واحد مسکونی برای احداث به عنوان سهمیه فارس تعیین شده بود که تاکنون بیش از 8 هزار واحد آن احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه در زلزله سال 1378در شهرستان‌های شیراز، کوهمره سرخی و کازرون 3 هزار و 800 واحد مسکونی و در زلزله سال 1382 زرین شهر، 4 هزار و 200 واحد مسکونی مورد بازسازی قرار گرفته است، تصریح کرد: در همین مورد در زلزله سال 1389 شهرستان لامرد یک‌هزار و 800 واحد مسکونی و در همان سال در شهرستان‌های سپیدان و ممسنی 6 هزار و 500 واحد مسکونی غیرمقاوم در دست بازسازی قرار گرفته است.
وی در پایان هدف از اعلام این آمار و اطلاعات را جلوگیری از اثرات خانمان‌سوز حوادث پیش‌بینی نشده اعلام کرد و بیان داشت: از هم‌اکنون باید به فکر خود، خانواده، منطقه و کشورمان باشیم و با تسهیلات ایجاد شده خانه‌های مقاوم بسازیم و یا طبق اصول فنی آنها را بهسازی و بازسازی کنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول