اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه اوقاف و امور خیریه ‌اصفهان:

70درصد زمین‌های موقوفی اصفهان کاربری کشاورزی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ‌اصفهان گفت: 70درصد از زمین‌های موقوفه اصفهان کاربری کشاورزی دارند که در حال حاضر خشکسالی‌های اصفهان آسیب‌های بسیاری را به این زمین‌ها وارد کرده است.

70درصد زمین‌های موقوفی اصفهان کاربری کشاورزی دارند
حجت‌الاسلام محمد قدوسی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه خشکسالی‌های اصفهان بسیاری از بخش‌های مختلف جامعه را با مشکل مواجه کرده است، اظهار داشت: زندگی شهروندان اصفهانی با توجه به این بحران دگرگون شده و مسئولان باید با اختصاص اعتبار‌های موردنیاز وضعیت موجود را ساماندهی کنند.
وی به ضرورت کاهش بحران‌های ناشی از خشکسالی در استان اشاره کرد و افزود: جبران خسارت‌های ناشی از این بحران به ساز و کار‌های مناسب نیاز دارد و در حال حاضر وضعیت معیشت بسیاری از کشاورزان اصفهانی در نتیجه افزایش خشکسالی‌های استان نا‌مناسب است.
رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ‌اصفهان با اشاره به زمین‌های موقوفه موجود در سطح استان تصریح کرد: 70درصد از زمین‌های موقوفه اصفهان کاربری کشاورزی دارند که در حال حاضر خشکسالی‌های اصفهان آسیب‌های بسیاری را به این زمین‌ها وارد کرده است.
وی به مشکلات موجود در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از زمین‌های زراعی وقفی در مناطق شرق اصفهان قرار دارند که با توجه به افزایش خشکسالی‌ها هیچ‌گونه محصولی در این زمین‌ها کشت نمی‌شود و این موضوع زندگی افراد منتفع از این زمین‌ها را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند.
قدوسی‌پور با اشاره به اینکه درآمد‌های حاصل از موقوفات و زمین‌های کشاورزی وقفی باید برای نیت واقف هزینه شود، تاکید کرد: خشکسالی و کاهش درآمد کشاورزان زمین‌های وقفی به صورت غیر مستقیم بر زندگی ایتام، بیماران نیازمند، حوزه‌های علمیه، مدارس و جهیزیه نو عروسان تاثیر دارد.
وی به ضرورت توجه مسئولان به کاهش آسیب‌های ناشی از این موضوع اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مستأجران زمین‌های کشاورزی درآمدی ندارند و اداره اوقاف و امور خیریه استان نیز به دلیل این موضوع اجاره‌ای از این افراد دریافت نمی‌کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول