اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین کنگره قرآن کتاب بیداری صورت گرفت؛

تجلیل از خادمان قرآنی نیروهای مسلح قزوین

خبرگزاری فارس: در نخستین کنگره قرآن کتاب بیداری از خادمان قرآنی نیروهای مسلح تجلیل شد.

تجلیل از خادمان قرآنی نیروهای مسلح قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، دبیر کنگره قرآن کتاب بیداری استان قزوین جمعه شب در کنگره قرآن کتاب بیداری استان قزوین که در سالن اجتماعت تبلیغات اسلامی برگزار شد، بیان کرد: 30 استان کشور و چهار منطقه جغرافیایی در استان تهران به طور همزمان این کنگره را ویژه پیشکسوتان، مستمری‌بگیران، وظیفه‌گیران و خانواده‌های آنها برگزار می‌کنند.
عبدالله جلیلوند ادامه داد: تلاش بر آن است تا با شناسایی استعدادهای قرآنی بتوان آنها را در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد، سازما‌ن‌دهی کرد و حرکت برگرفته از آموزه‌های وحی را در جامعه بازنشستگان نهادینه کرد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره قرآن کتاب بیداری گام نخست در جریان‌سازی فرهنگی است از این رو تلاش می‌شود تا با ایجاد تشکل‌های مردمی بتوان حرکات خودجوش فرهنگی را با محور قرآن در سطح کشور ایجاد کرد.
دبیر کنگره قرآن کتاب بیداری استان قزوین اضافه کرد: علاوه بر شناسایی نیروها و ظرفیت‌های قرآنی، تجمیع توانمندی‌ها و عرضه آنها به عموم در قالب نمایشگاه‌های مجازی دومین دستاوردی است که از طریق برگزاری این کنگره محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: تبیین نقش قرآن در ارتقای سلامت روحی و امید به آینده پیشکسوتان از اهداف برگزاری کنگره سراسری قرآن کتاب بیداری است.
جلیلوند اظهار کرد: جمع‌آوری اطلاعات تخصصی فعالان و علاقمندان قرآنی، بسترسازی به منظور مشارکت پذیری، ایجاد و حمایت از تشکل‌های قرآنی، تجلیل و تکریم از پیشکسوتان برتر قرآنی و جمع‌آوری و نمایش آثار قرآنی از دیگر اهداف این کنگره است.
وی تأکید کرد: این کنگره به همت سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان و با هدف شناسایی، معرفی و تجلیل از فعالان بازنشسته در نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها و همچنین استفاده از توانمندی‌های آنان در زمینه علوم قرآنی برگزار می‌شود.
دبیر کنگره قرآن کتاب بیداری استان قزوین اعلام کرد: بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها آثار و فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را با موضوع قرآن در رشته‌های مختلف از جمله قرائت، حفظ، داوری، اذان، مدیریت امور قرآنی، شعر، داستان نویسی، تئاتر، طراحی و نقاشی، تألیف کتاب برای دبیرخانه کنگره ارسال کردند.
وی عنوان کرد: در استان قزوین 31 بازنشسته، 20 فرزند پسر و 21 فرزند دختر در این کنگره شرکت کردند که 50 نفر در رشته قرائت، 15 نفر در رشته حفظ، 22 نفر در رشته تدریس علوم قرآنی، چهار نفر در رشته هنرهای قرآنی و چهار نفر نیز در سایر رشته‌ها شرکت کرده‌اند که کوچک‌ترین شرکت کننده 13 سال دارد.
در ادامه این برنامه از خادمان و فعالان قرآنی نیروهای مسلح استان تقدیر و هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول