اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آمل خبر داد:

تشکیل ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در آمل

خبرگزاری فارس: فرماندار آمل گفت: برای برپایی هر چه بهتر اعیاد غدیر و قربان، ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در این شهرستان تشکیل می‌شود.

تشکیل ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در آمل
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، یدالله اکبرزاده شامگاه جمعه در ششمین نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با محوریت برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته ولایت از عید قربان تا عید غدیر در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ یکی از اصلی‌ترین راه شناسایی ملت‌ها است که در مملکت اسلامی ما فرهنگ این کشور اصیل، دینی و مذهبی است.
وی افزود: شهرستان آمل یکی از شهرهای برتر مازندران است که چهره‌های نامی عرصه فقاهت، مراجع تقلید و سیاست کلان کشور در این شهر زیسته‌اند که نمونه بارز آن آیت الله حسن‌زاده و جوادی آملی در عرصه فقه و مبانی دینی و عرفانی و برادران لاریجانی آملی در عرصه سیاست و پایه رئوس قوای مقننه و قضاییه است.
نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل با اشاره واقعه ششم بهمن در این شهرستان از فعال شدن ستاد دائمی ششم بهمن ماه سال 1360 آمل خبر داد.
اکبرزاده خاطرنشان کرد: نخستین یادواره شهدای ترور استان مازندران با محوریت شهدای جنگل این شهرستان 18 آبان ماه سال جاری با حضور معاون وزیر علوم و تحقیقات در دانشگاه شمال برگزار می‌شود.
فرماندار آمل از برپایی یادواره شهدای اصناف و بازاریان، شهدای ورزشکار، روحانیت و محلات در این شهرستان خبر داد.
رئیس ستاد شورای فرهنگ عمومی آمل نیز در این نشست با اشاره به نقش والای فرهنگ اسلامی در جامعه یادآور شد: عید قربان و عید غدیر از اعیاد بزرگ شیعیان است که باید بیش از گذشته به آنها توجه شود و این توجه در سطح شهر نیز به چشم آید.
حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی ابراز داشت: ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در این شهرستان تشکیل می‌شود و تا با مشارکت مردمی و همکاری نهادها اعیاد ولایت و امامت به بهترین شکل برگزار شود.
رحمانی آملی عنوان کرد: ارزش این اعیاد بسیار زیاد است و حرمت این اعیاد باید نکو داشته شود.
خطیب نماز جمعه شهرستان آمل افزود: در این ایام عید امامت و ولایت باید سیمای شهری با همکاری مسئولان دستگاه‌ها و نهادها به گونه‌ای شایسته آذین‌بندی شود و برای افزایش معلومات مردم در مورد زندگی معصومین دست به کار تحقیقاتی و مطالعاتی زده شود.
وی خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده سادات، برگزاری گفتمان دینی در سطح مدارس با موضوع ولایت و جوانان، برپایی باشکوه جشن ولایت در مدارس و اصناف، برگزاری برنامه‌های دعای عرفه و عید قربان، مسابقه کتابخوانی و برپایی نمایشگاه کتاب و اجرای نمایش‌های خیابانی با این مضمون مورد انتظار است.
دبیر ستاد شورای فرهنگ عمومی آمل نیز در این نشست خواستار تشکیل ستاد برگزاری اعیاد امامت و ولایت شد.
محمد محمدی متذکر شد: باید همراهی همه دستگاه‌ها و نهادها در این اعیاد به چشم آید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با اشاره به برنامه‌های این اداره در سطح شهرستان اذعان داشت: برگزاری روز مازندران و روز حکومت علویان در 14 آبان ماه با حضور شخصیت‌های مطرح فرهنگی مازندران و برگزاری نخستین جشنواره عکس فرهنگ و میراث ماندگار از 19 آبان ماه به مدت 10 روز در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی و هنری ولیعصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های این اداره خبر داد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول