اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

عزت مسلمانان در گروه توجه به مسئله امامت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: صلاح دنیا و عزت مسلمانان در گروه توجه به مسئله امامت است.

عزت مسلمانان در گروه توجه به مسئله امامت است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام میر یعقوب موسوی ظهر امروز در پنجمین همایش علمی پژوهشی جلوه‌های معرفتی در مناظرات و بیانات رضوی، با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: دهه کرامت از اول ذی‌القعده با ولادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت امام رضا (ع) به پایان می‌رسد، که ضروری است از ظرفیت‌های این دهه بیشتر استفاده شود.
وی ادامه داد: در مسئله امامت میان فرق مختلف اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد، چرا که از نظر شیعه امامت از اصول و ریشه‌های اعتقادی بوده و از نظر اهل سنت به عنوان فروع دین و دستورات عملی اسلام محسوب می‌شود.
امام جمعه موقت زنجان اضافه کرد: امام به عنوان جانشین پیامبر گرامی اسلام حکومت پیامبر را پس از فوت ایشان به عهده گرفته و در اجرای احکام، حدود، حفظ شریعت و تربیت مردم مصون از گناه و خطا است.
وی افزود: امامت در نزد شیعه منصب الهی و خدادادی است که همه شئون و فضایل را جز نبوت و آنچه لازمه آن است را دارد.
حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: اعتقاد به امامت از اصول دین محسوب شده و در جامعه اسلامی اعتقاد راسخی نسبت به این مسئله وجود دارد.
وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) بیان داشت: امامت از دیدگاه امام رضا (ع) زمام دین و نظام مسلمانان است که صلاح دنیا و عزت مسلمانان در گروه توجه به آن است.
امام جمعه موقت زنجان یادآور شد: امامت در لغت به معناى پیشوایى و رهبرى است و هر کسى که متصدى رهبرى گروهى شود، امام نامیده مى‌شود.
‌وی گفت: امامت، یکی از آموزه‌های مهمّ اسلامی است که از دیر زمان، مورد اهتمام و بحث و تحقیق مذاهب و متفکران اسلامی بوده است، در این میان، شیعه امامیه برای امامت، اهداف، رسالت‌ها و شاخص‌هایی را تعریف کرده است که به سبب آنها، امامت در تفکر شیعی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.
حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: دیگر مذاهب اسلامی، امامت را از واجبات فقهی می‌دانند، شیعه آن را از اصول اعتقادی می‌شمارد.
وی یادآور شد: اجرای احکام و حدود اسلامی، برقراری امنیت و گسترش عدالت و دفاع از کیان اسلام و مسلمانان، از مهم‌ترین اهداف امامت و مسئولیت‌های امام است که شیعه و اهل سنت بر آنها توافق دارند.
امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه شیعه، تبیین معارف و احکام اسلامی و صیانت فکری و معنوی اصول و فروع اسلامی را نیز از اهداف امامت و رسالت‌های امام می‌شمارد، افزود:‌ شیعه به امامت به عنوان اصول دین معتقد است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول