اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرمی:

ولایت استمرار امامت اولیای الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گرمی گفت: ولایت استمرار امامت اولیای الهی در عصر حاضر است که تبعیت از آن حکم تابع بودن امام را دارد.

ولایت استمرار امامت اولیای الهی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام یدالله صفری عصر امروز در جشن بزرگ ولادت امام رضا (ع) در پیام نور گرمی اظهار داشت: دشمن در شناخت ملت ایران که پیروان حقیقی راه ائمه اطهار (ع) و جانشینان بر حق آنها هستند، راه را به خطا رفته و هرگز قادر نیست استواری ملت ایران را در اطاعت و تبعیت از امام و مقتدای خود بشناسد.
وی فرهنگ ولایت‌پذیری ملت ایران را فرهنگی جاودانه در طول تاریخ به ویژه در سه دهه گذشته اعلام کرد و افزود: استمرار نبوت، امامت را به دنبال داشته است و تداوم آن نیز ولایت و سرپرستی جامعه به دست صالح‌ترین انسان‌ها را به دنبال دارد که امروز انقلاب اسلامی ایران در سایه این نعمت بی‌پایان الهی از هر صدمه و خطری در امان قرار دارد.
صفری در ادامه سخنان خود با تشریح ناکامی و یأس امت علی (ع) پس از شهادت آن امام بلندمرتبه تصریح کرد: عده‌ای احساس می‌کردند که با شهادت امام علی (ع) دیگر طریق امامت و ولایت بر امت اسلامی بسته شده و یا نامحدود می‌شود اما فرزندان حضرت علی (ع) تا عصر حاضر اجازه ندادند خلل و خلأی در این مسیر نورانی اتفاق بیفتد.
این مسئول خاطر نشان کرد: در عصر حاضر نیز همه امت اسلامی بدون پایبندی به عصر ولایت فقیه نمی‌توانند کینه‌توزی و توطئه‌های دشمن را شناخته و خنثی کنند چرا که دشمن امروز در نسخه‌های جدید تهدید نرم عقیدتی، فکری و فرهنگی به میدان آمده است تا ملت ما را مأیوس نشان دهد.
وی تحولات اخیر در منطقه را برگرفته از روح آزادیخواهی و استکبارستیزی امت اسلامی برشمرد و اضافه کرد: ایران اسلامی ما امروز الگوی تمام ملت‌های مسلمان است و در این باب بارزترین سرمشق و الگو برای دیگر امت‌ها می‌تواند ولایت‌پذیری ملت ایران باشد که در جهان معاصر مایه بهت و حیرت بسیاری از دنیاطلبان واقع شده است.
امام جمعه گرمی در ادامه سخنان خود با برشمردن بخشی از زندگی امام رضا (ع) ایرانیان را به خاطر داشتن این سرمایه و گنجینه عظیم دارای ابهت و شوکت بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: امام رضا (ع) گنجینه تمام نشدنی برای ملت ایران است که هرگز راه را در پیروی و هدایتگری از مسیر ائمه اطهار به خطا نرفتند.
به گزارش فارس، سرپرست دانشگاه پیام نور گرمی نیز در این مراسم با تبریک اعیاد ماه ذالقعده به ویژه دهه کرامت گفت: مردم ایران امروز صاحب سرمایه‌ای عظیم در تبعیت و ولایت‌پذیری از امام و پیشوای خود هستند که استمرار آن را در اطاعت از ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌توان به خوبی مشاهده کرد.
رمضان عبدی ولایت مطلقه فقیه را در جامعه اسلامی از الطاف بی‌کران خداوند متعال برشمرد و افزود: مراکز علمی و دانشگاهی امروز پرچمداران حقیقی تبعیت از فرهنگ ولایی و علوی هستند و در این راه هرگز امام و مقتدای خود را تنها نمی‌گذارند.
وی به پخش برنامه‌های متنوعی در دهه کرامت اشاره کرد و اظهار داشت: در این ایام برنامه‌هایی چون مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، نمایش‌های طنز و برنامه‌های موسیقی اجرا شد که با استقبال خوب دانشجویان و افراد حاضر در این دانشگاه قرار گرفت.‌
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول