اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین خبر داد:

فعالیت صنعتی 21 کشور خارجی در قزوین

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: 21 کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی در استان قزوین فعالیت صنعتی و تولیدی دارند.

فعالیت صنعتی 21 کشور خارجی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، احمد عجم در دیدار با سروزیر ایالت سلانگور مالزی و هیئت همراه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و کشور مالزی دو کشور دوست و برادر هستند که در زمینه مسائل اقتصادی، فرهنگی و امور بین‌المللی همکاری‌های خوبی با یکدیگر دارند که می‌توان سطح آن را ارتقا بخشید.
وی ادامه داد: ایران به دلیل موقعیت ژئوپلتیک از جایگاه استراتژیک ویژه‌ای در مناسبات بین‌المللی برخوردار است که می‌تواند تسهیل کننده روابط کشور مالزی با کشورهای همسایه ایران از جمله کشور عراق، افغانستان و پاکستان باشد.
استاندار قزوین اضافه کرد: در زمینه روابط تجاری با کشورهای آسیای میانه و آسیای جنوب شرقی دو کشور می‌توانند همکاری‌های مشترکی با یکدیگر داشته باشند و انتظار داریم که کشور مالزی نیز بستر تعامل و دسترسی ایران به کشورهای آسیای جنوب شرقی را به شکل روان‌تری فراهم کند.
وی با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین در فاصله 135 کیلومتری پایتخت ایران و در محور مواصلاتی هشت استان کشور وجود دارد که می‌تواند زمینه دسترسی 32 میلیون نفر را به بازار فراهم کند.
عجم توضیح داد: در زمینه صنعت نیز قزوین از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است به گونه‌ای که به دلیل امنیت اقتصادی و نزدیکی به مرکز بیش از 3 هزار و 200 واحد صنعتی در این استان فعال هستند و علاوه بر سرمایه‌گذاری داخلی بیش از 21 کشور خارجی از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی در استان قزوین فعالیت صنعتی و تولیدی دارند.
وی افزود: در زمینه تولید مصالح ساختمانی و بخش صنعت ساختمان استان قزوین توانسته است رتبه اول تا پنجم کشور را به خود اختصاص داده و در تولید محصولاتی چون کاشی و سرامیک و شیشه و محصولات صنعت فولاد می‌توانیم همکاری‌های مشترکی با کشور مالزی و ایالت سلانگور داشته باشیم.
استاندار قزوین تولید مواد غذایی و کشاورزی به ویژه با بِرند حلال را از جمله محورهای مشترک برای همکاری عنوان کرد و گفت: در زمینه فرآورده‌های لبنی، گوشتی، غلات و محصولات باغی به ویژه در زمینه انگور، پسته و کشمش می‌توانیم تعامل و همکاری مناسبی را برقرار کنیم.
وی اعلام کرد: در اهمیت مزیت‌ها و قابلیت‌های استان قزوین همین قرار کافی است که با کمتر از یک درصد از مساحت کشور سرنوشت نزدیک به پنج درصد از اقتصاد کشور در این استان رقم می‌خورد.
عجم در پایان بر تبادل دانشجو و هیئت‌های علمی و همچنین همکاری در موضوع گردشگری با توجه به ریشه‌های فرهنگی و اعتقادی مشترک تأکید کرد.
گفتنی است عبدالخالد ابراهیم سروزیر ایالت سلانگور مالزی به همراه چهار وزیر و جمعی از مقامات بلندپایه به منظور رایزنی و گفت‌وگو با مسئولان ارشد استان قزوین در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری، آموزشی و خدمات به استان قزوین سفر کردند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول