اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت:

184 طرح صنعتی برای حمایت به صندوق توسعه ملی معرفی شد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: در راستای حمایت هر چه بیشتر از واحدهای صنعتی و معدنی 184 طرح صنعتی به صندوق توسعه ملی معرفی شد.

184 طرح صنعتی برای حمایت به صندوق توسعه ملی معرفی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید رضا فاطمی امین ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت، معدن و فلزات در تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: در راستای حمایت هر چه بیشتر از واحدهای صنعتی و معدنی 184 طرح صنعتی به صندوق توسعه ملی معرفی شد.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها رقمی بالغ بر 2میلیارد و 500 میلیون دلار است.
وی یکی از مهمترین اولویت‌های صنعت،معدن و تجارت را حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی برشمرد و افزود: در همین راستا طرح‌های زیادی در دستور کار این وزارت خانه قرار دارد.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت از افزایش میزان صادرات انواع کالا نسبت به سال گذشته در کشور خبر داد و تصریح کرد: ادغام وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن با هم در این افزایش سهم بسزایی داشته است.
وی وزارت صنعت،معدن و تجارت را یکی از مهمترین دستگاه‌های اقتصادی کشور دانست و توضیح داد: در حال حاضر بیش از 40 درصد تولید ناخالص ملی توسط این وزارتخانه به دست می‌آید.
فاطمی‌امین با بیان این که تنوع کاری در این وزارتخانه بسیار بالا است، متذکر شد: از صنایع فولاد تا کاتالیز و تجارت از جمله مباحث در ارتباط با وزارت تازه تاسیس صنعت،معدن و تجارت است.
وی یادآور شد: همچنین تصمیمات در این حوزه تاثیرات بلندمدتی در تمام بخش‌های اقتصادی دارد.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: در همین راستا نمی‌توان در این رابطه تصمیمات عجولانه و بدون فکر گرفت.
وی روش کاری این وزارتخانه را شبیه به یک اتاق شیشه‌ای ذکر کرد و گفت: به همین منظور بیش از 110 برنامه کاری همزمان در این دستگاه در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.
فاطمی امین با بیان اینکه برای بهبود در روند کاری و هم‌راستای سال جهاد اقتصادی باید روش های کاری نیز تغییر پیدا کند، خاطرنشان کرد: با همین رویکرد پایگاه اطلاعات سرمایه‌گذاری به آدرس http: www.behinyab.ir توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت راه‌اندازی شده است.
وی بیان کرد: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری و ارائه اطلاعات جانبی و اطلاعات واحدهای موجود در سیستم از جمله ویژگی‌های این سامانه است.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: با ایجاد این سامانه از چند روز گذشته به روزرسانی اطلاعات طرح‌های نیمه تمام صنعتی آغاز شده است.
وی تاکید کرد: در همین راستا در صورت حل مشکلات مالی و نقدینگی بسیاری از مسائل مربوط مرتفع می‌شود.
فاطمی امین افزود: همچنین نخستین دستگاه مطرح برای دریافت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی وزارت صنعت،معدن و تجارت است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول