اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان:

راهیابی قرآن به جامعه از برکات انقلاب است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به راهیابی قرآن به جامعه پس از انقلاب گفت: نمود عینی قرآن کریم در جامعه پس از انقلاب اسلامی به خوبی مشخص است.

راهیابی قرآن به جامعه از برکات انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر پرتوی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی “مدها متان” اظهار داشت: یادآوری نعمات و برکات انقلاب اسلامی بر هر فردی واجب بوده و باید این نعمات خداوندی در جامعه یادآوری شود.
وی با بیان اینکه انسان همانند ماهی در آب دریا و اقیانوس شناور شده و نیازمند یادآوری نعمات خداوند متعال به برکت انقلاب اسلامی است، افزود: جشنواره “مدها متان” زمینه لازم را برای عینیت بخشیدن به قرآن را فراهم کرده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به اینکه قرآن کتاب حیات بخش است که در همه زوایای زندگی افراد رسوخ یافته است، یادآور شد: نکته‌ها و فرامین این کتاب زندگی بخش باید در همه زندگی انسان‌ها ساری و جاری شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت جامعه ایرانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: در دوران ستمشاهی قرآن تنها در زوایای پنهان زندگی وجود داشت و هیچ کس در ظاهر نمی‌توانست به آن بپردازد.
پرتوی تصریح کرد: تنها بخش از جامعه به عنوان خانواد‌های مذهبی بودند که در سر خاک عزیزان خود به تلاوت آیاتی از قرآن می‌پرداختند و نمی‌توانستد آن را به دلیل خفقانی که در جامعه وجود داشت بیان کنند.
وی ادامه داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر تصور می‌شد که قرآن کریم در دانشگاه‌ها، مدارس و محافل علمی و پژوهشی حضور داشته باشد و تدبر و تحقیقی در این راستا صورت گیرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خاطرنشان کرد: نمود عینی قرآن کریم در جامعه پس از انقلاب اسلامی راه یافته و مردم توانستند از این کتاب زندگی بخش استفاده کنند.
وی افزود: نمونه عینی‌سازی قرآن در جامعه امروز برگزاری جشنواره “مدها متان” است که در آن جوانان و نوجوانان با قرآن انس داشته و در برنامه زندگی خود استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول