اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن شاه‌محمدی:

فیلم‌سازان در آثارشان به پیشگیری از جرم بیشتر توجه کنند

خبرگزاری فارس: یک کارگردان سریال‌های تلویزیونی گفت: فیلم‌سازان ما باید در آثارشان به سطوح مختلف پیشگیری توجه کنند و چون فقط درصد کمی از مردم جامعه دست به جرائم مختلف می‌زنند، آثار ساخته شده برای این مخاطبان باید متفاوت باشد.

فیلم‌سازان در آثارشان به پیشگیری از جرم بیشتر توجه کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره ملی فرهنگی،هنری راه روشن محسن شاه‌محمدی کارگردان سریال‌های کلانتر و آئینه عبرت نقش رسانه‌ها در پیشگیری از جرایم اجتماعی را بسیار مهم وموثر دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها به خاطر حضور پررنگ و برجسته‌شان برای پیشگیری از جرائم اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و به نوعی می‌توانند ابزار ایجاد امنیت و پیشگیری از جرم باشند.
وی افزود: متاسفانه تا به امروز رسانه‌ها بیشتر به مجرمان پرداخته‌اند در حالی که بررسی شرایط و چگونگی مواجه شدن قربانیان نیز، در وقوع جرم مهم است. اگر رسانه‌ها در ارتباط با موقعیت‌های احتمالی که قربانی در معرض تهاجم قرار می‌گیرد آگاهی‌بخشی کنند، درصد بالایی از جرایم، کاهش می‌یابد.
شاه محمدی در ادامه گفت: بخشی از محصولات رسانه‌ها برای مخاطبانی که در معرض آسیب نیستند تولید و تعدادی از آثار نیز باید براساس پیشگیری، یعنی برای گروهی که در معرض جرم هستند ساخته شود. 
کارگردان سریال کلانتر با بیان این که وقوع هرجرم هزینه‌های پیدا و پنهانی برای جامعه دارد گفت: برای کاهش این هزینه‌ها باید از روش‌های پیشگیرانه استفاده کرد و یکی از روش‌ها اصلاح ساختارهای معیوب، آموزش و فرهنگ‌سازی برای مردم است، که سینما و به طور کل رسانه‌های تصویری ، بهترین گزینه برای انجام این وظیفه هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند در آثار هنری به‌طور گسترده به آسیب‌های اجتماعی بپردازند، اما نیازی نیست که برای عموم اکران شود. 
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول