اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه تسهیلات وزارت صنعت، معدن و تجارت محقق می‌شود؛

افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه تسهیلات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پارس جنوبی خبر داد.

افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مهدی غضنفری عصر امروز در بازدید از پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی قطب بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی کشور است و سرمایه‌گذاری در این منطقه ارزش و اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی افزود: امروز در بازدید از فازهای مختلف پارس جنوبی، شاهد کار و تلاش شبانه‌روزی فعالان عرصه صنعت بودیم و امیدوار هستیم روز به روز شاهد رشد و پیشرفت بیشتر و بهتری در این منطقه باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: این سفر دستاوردهای خوبی داشت و مهم‌ترین دستاورد این سفر، "طراحی مدلی برای بخش خصوصی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با کمک وزارت نفت" بوده است.
غضنفری تصریح کرد: بدون تردید منابع عظیم انرژی موجود در این منطقه، فرصت مغتنمی برای فعالان صنایع مختلف داخلی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و تحلیل کارشناسان و متخصصان اقتصادی با در نظر گرفتن نرخ بازگشت بالای سرمایه، از تمام سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در طرح ملی توسعه میدان گازی پارس جنوبی برای فعالیت در این منطقه دعوت می‌کند.
این مسئول یادآور شد: از مدیران عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت نفت و گاز پارس دعوت می‌کنیم به منظور معرفی توانمندی‌های این منطقه در نشستی با حضور فعالان اقتصادی و صنعتی در اتاق بازرگانی، ویژگی‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی را اطلاع‌رسانی کنند.
غضنفری گفت: استخراج گاز و تبدیل آن به محصولات پتروشیمی می‌تواند زنجیره بزرگی از سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی فراهم کند؛ به طور قطع در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و همچنین در حوزه‌های اصلی نفت و گاز، با ارائه تسهیلات ویژه از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: بر اساس اصل 44 قانون با توجه به اینکه این وزارتخانه شرایط ورود به سرمایه‌گذاری را ندارد؛ از این رو با فراهم آوردن شرایط لازم و ارائه تسهیلات ارزی به بخش خصوصی، زمینه تشویق سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی را مهیا می‌کنیم.
 غضنفری اذعان داشت: سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی می‌توانند از تسهیلات ارزی این وزارتخانه و صندوق ملی استفاده کنند و برای توسعه و رشد پارس جنوبی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.
بر اساس این گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز از فازهای 14 و 17 و 18 پارس جنوبی بازدید کرد و در جریان روند اجرای فازها قرار گرفت.
مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پارس و منطقه ویژه پارس در این بازدید، گزارشی از روند اجرایی فازهای باقی‌مانده به وزیر ارائه کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول