اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال محقق شد؛

حجم تولیدات پتروشیمی در عسلویه به بیش از 10 میلیون تن رسید

خبرگزاری فارس: حجم تولیدات پتروشیمی در عسلویه در شش ماه نخست امسال به بیش از 10 میلیون تن رسید.

حجم تولیدات پتروشیمی در عسلویه به بیش از 10 میلیون تن رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه، در نیمه نخست سال جاری سهم تولید مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در عسلویه به بیش از 10 میلیون و 757 هزار تن رسید. 
بر اساس این گزارش در این مدت پتروشیمی نوری بیش از یک میلیون و 958 هزار تن، پتروشیمی پارس یک میلیون و 897 هزار تن و پتروشیمی مارون یک میلیون و 676 هزار تن از انواع محصولات پتروشیمی را تولید کردند.
از ابتدای سال تا پایان شهریور، سهم پتروشیمی پردیس تولید یک میلیون و 595 هزار تن، پتروشیمی زاگرس یک میلیون و 469 هزار تن و پتروشیمی جم نیز یک میلیون و 102 هزار تن بوده اس؛ همچنین آریاساسول 682 هزار و 4 تن، مروارید 181 هزار و 742 تن و مهر 166 هزار و 118 تن محصولات پتروشیمی در عسلویه  تولید کرده‌اند.
هم‌اکنون ظرفیت نصب شده همه واحدهای پتروشیمی در عسلویه نزدیک به 22 میلیون تن در سال است که پیش‌بینی شده تا پایان برنامه پنجم به 27 میلیون تن در سال برسد.
افزون‌بر این، دو طرح‌ الفین 11 (پتروشیمی کاویان) و بوتن 1 جم از این منطقه برای بهره‌برداری در سال‌جاری آماده‌سازی می‌شوند.
پتروشیمی کاویان که در دو فاز در دست ساخت است، ظرفیت تولید سالانه افزون بر 2 میلیون تن اتیلن را دارد و تامین‌کننده خوراک خط لوله اتیلن غرب و واحدهای پتروشیمی لرستان، کردستان، مهاباد، همدان و کرمانشاه است.
واحد بوتن 1 پتروشیمی نیز که یکی از واحدهای فاز 2 این مجتمع محسوب می‌شود، ظرفیت تولید 100 هزار تن محصول را در سال دارد.
تولید کنونی بوتن 1 در کشور نزدیک به 34 هزار تن در سال است که از سوی پتروشیمی‌های اراک، امیرکبیر و تبریز تولید می‌شود؛ به این ترتیب با بهره‌برداری از بوتن1 جم با ظرفیت یکصد هزار تن در سال نیاز به واردات این محصول از بین می‌رود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول