اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس در گفت و گو با فارس: در صورت وحدت

جبهه متحد اصولگرایان حداکثر کرسی های مجلس نهم را در اختیار می گیرد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرات آیات‌‌ مهدوی‌کنی و یزدی سرمایه‌های والای ‌اصولگرایان هستند، گفت: اصولگراها اگر می‌خواهند به نتیجه دست یابند باید به وحدت برسند.

جبهه متحد اصولگرایان حداکثر کرسی های مجلس نهم را در اختیار می گیرد
سید شهاب الدین صدر در ‌گفت‌و‌گو ‌با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران گفت: ما اگر بخواهیم در انتخابات مجلس همانند چند سال گذشته که نیروهای دلسوز، پیروان خط رهبری و اصولگراها در شورای اسلامی شهر، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری به پیروزی برسیم باید در جبهه اصولگراها اتحاد ایجاد شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هر مقداری که برای گسترش دامنه وحدت تلاش کنیم به مصلحت است و ما امیدواریم 8+7 بتواند چالش‌ها را برطرف کند و به نحوی اقدام کند که همه نیروهای اصولگرا بتوانند به عنوان یک پیکره واحد در انتخابات وارد شوند.

آیت‌الله مهدوی کنی و یزدی سرمایه‌های والایی برای اصولگراها هستند
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اتفاقی که این دفعه افتاده است اتفاق خوبی است که شخصیت‌های برجسته روحانی همچون آیت‌الله مهدوی کنی و یزدی سرمایه‌های والایی برای اصولگراها هستند که امیدواریم به لطف خدا با ارشادات آنها به وحدت برسند و ما نیز امیدواریم این وحدت به بهترین شکل خود صورت پذیرد.
صدر همچنین با تاکید بر وحدت سه قوا عنوان کرد: برداشت ما این است که باید تلاش کنیم در کشور بیشترین هماهنگی بین قوا وجود داشته باشد، مجلس دولت را کمک کند و دولت بتواند با مجلس هماهنگی داشته باشد و هر دو با همکاری با قوه قضائیه مشکلات کشور را پیگیری کنند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در سایه وحدت و همدلی راحتر و سریع‌تر می‌توان مشکلات را حل کرد. 

با متخلفان فساد بانکی در هر مقام و جایگاهی باید به شدیدترین وضع برخورد شود//شدیدترین برخورد برای متخلفان فساد اقتصادی
صدر در ارتباط با پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پرونده اختلاس بانکی تصریح کرد: در ارتباط با اختلاس 3 هزار میلیاردی که مطرح است مباحثی در مجلس و هم در هیئت رئیسه مطرح شده است و تلاش ما این است که به صورت دقیق و قانونی هم کمیسیون اصل 90 که گزارش آن آماده است و هم دستگاه قضایی بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد و با هر فردی که در هر مقام و جایگاهی که هست اگر مشخص شد متخلف است به شدیدترین وضع برخورد شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پرونده چهره نظام را مخدوش کرده است، تاکید کرد: پرونده اختلاس بزرگ بانکی سبب نگرانی مردم شده است و این موضوع مطرح است که چرا باید در کشور ما که شرایط انقلاب وجود دارد و هزاران شهید در راه این انقلاب جان خود را تقدیم کرده و هزاران ایثارگر و رزمنده فداکاری‌ها و رشادت‌های فراوانی کردند باید چنین تخلفی در این حجم صورت بگیرد.
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی آماده است و هفته آینده در مجلس قرائت می‌شود و در پی آن ابعاد مختلف این کار تشریح می‌شود و تخلفاتی که هر کدام از مسئولان و دستگاه‌های اقتصادی کشور انجام داده‌اند را مشخص می‌کند و قطعا نظر و حکم نهایی را قوه قضائیه انجام می‌دهد.
صدر با بیان اینکه قوه قضائیه نیز اهتمام خوبی در ارتباط با این پرونده دارد، خاطرنشان کرد: انتخاب حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای توسط رئیس قوه قضائیه و برنامه ویژه برای برخورد با این موضوع و برخورد قانونی با افرادی که در این پرونده متخلف هستند از جمله اقدامات موثر قوه قضائیه در راستای پیگیری ویژه این پرونده است.
وی عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم این پرونده در چارچوب قانون مطرح شده و ریشه این موضوعات خشکانده شود که قطعا به مصلحت است و نباید گذاشت که این موضوع سیاسی شود، یعنی رسیدگی به این تخلف ممکن است با جهت‌گیری‌های سیاسی باشد که این امر نباید اتفاق بیفتد.
صدر بیان داشت: دستگاه قضایی نیز با هر فرد و هر مقام متخلفی باید به شدیدترین وجه برخورد کند.
نایب رئس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید احساس کنند که در کشور با تخلفاتی که هر کدام از دستگاه‌ها و مسئولان بخش‌های اقتصادی کشور انجام دهند، برخورد روشن و قانونی می‌شود و اگر کسی دست اندازی به بیت المال می کند، با هر تفکر و جهتی که باشد، باید به طور حتم مجازات شود و باید فضای کشور در مسیر اجرای قانون و عدالت باشد.
وی بیان داشت: قطعاً دادن نظر نهایی و حکم نهایی با قوه قضائیه است که اهتمام خوبی برای این کار داشته و حجت الاسلام محسنی اژه ای را برگزیده تا ناظر ویژه پرونده باشد و برنامه ویژه برای برخورد قانونی با این تخلف بزرگ مالی در نظر گرفته شده است.

در صورت اتحاد اصولگراها حداکثر کرسی‌های مجلس به اصولگراها اختصاص می‌یابد 
سیدشهاب الدین صدر در ارتباط با آینده مجلس گفت: با توجه به وضعیت اردوگاه اصولگراها و با تدابیر 8+7 و هم جامعتین همه گروه‌های اصولگراها امید است در آینده نزدیک اصولگراها به صورت یکپارچه با یکدیگر به وحدت برسند و یکپارچه شوند و اگر این اتفاقات صورت پذیرد همانند دوره قبل که واردمجلس شدیم و 5+6 جبهه اصولگرایان تشکیل شد اگر در این دوره نیز جبهه متحد اصولگرایان حتما حداکثر کرسی‌های مجلس را به خود اختصاص می‌دهند و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و طی کردن راه امام و رهبری و نه برای کار دیگر تلاش می‌کنند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اصولگراها اگر می‌خواهند به نتیجه دست یابند باید به وحدت برسند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول