اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران اصفهان خبر داد:

تغییر مدیریت بحران اصفهان به مدیریت ریسک

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: مدیریت بحران اصفهان به مدیریت ریسک تغییر یافته است.

تغییر مدیریت بحران اصفهان به مدیریت ریسک
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در هم‌اندیشی خشکسالی، زاینده‌رود، چالش‌ها و راهکارها با بیان اینکه با بروز خشکسالی در استان اصفهان ستاد مدیریت خشکسالی در استانداری اصفهان تشکیل و جلسات اتاق فکر آن با حضور تشکل‌های مختلف برگزار شد، اظهار داشت: چالش‌های آب یک بحران جهانی است که دبیرکل سازمان ملل اخیراً در کنار افزایش جمعیت دسترسی به آب آشامیدنی را نیز از بحران‌های فعلی جهان نام برد.
وی ادامه داد: انتشار گازهای گلخانه‌ای سبب ایجاد تغییرات اقلیمی در استان اصفهان نیز شد که از اثرات آن بروز خشکسالی در این منطقه بود.
دبیر هم‌اندیشی خشکسالی، زاینده‌رود، چالش‌ها و راهکارها و مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل عدم بارش مناسب در استان دوره‌های متعدد خشکسالی در اصفهان حاکم شده به گونه‌ای که استان اصفهان سه دوره خشکسالی را تاکنون پشت سر گذاشته است.
وی با اشاره به اینکه به منظور بررسی خشکسالی اصفهان 300 جلسه کاری در فرمانداری‌ها و استانداری برگزار شده است، گفت: استان اصفهان در رده استان‌های خشک قرار گرفته که در سال ‌جاری بارش‌های آن در مقایسه با بلندمدت بین 40 تا 70 درصد کاهش را تجربه کرده است.
شیشه‌فروش در ادامه با بیان اینکه 180 روستا و 10 شهر در معرض خشکسالی در استان اصفهان قرار دارند، افزود: در بخش کشاورزی اقدامات بزرگی نظیر آبیاری تحت فشار در بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه در آینده 60 هزار هکتار دیگر از زمین‌های کشاورزی اصفهان تحت پوشش این شبکه قرار می‌گیرد، گفت: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نیز در راستای کاهش اثرات ناشی از خشکسالی، تیمی متشکل از بخش‌های علمی و تخصصی که تأمین آب را در استان پیگیری می‌کنند، تشکیل داده است.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان اظهار داشت: حفر چاه‌های اضطراری از سوی شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان از دیگر اقداماتی بود که در طول این سال‌ها از سوی مدیران اصفهانی اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه مدیریت بحران در استان اصفهان به مدیریت ریسک تبدیل شده است، افزود: 30 هزار گونه جانوری و 10 هزار خانوار عشایری به دلیل بروز خشکسالی در استان در معرض تهدید قرار داشتند که با اجرای اقداماتی به منظور رفع آن تا حدودی این مشکل برطرف شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول