اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نور:

تشکیل کارگروه‌های مدیریت بحران در شهرستان نور

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار نور از تشکیل کارگروه‌های تخصصی مراحل چهارگانه مدیریت بحران در این شهرستان خبر داد.

تشکیل کارگروه‌های مدیریت بحران در شهرستان نور
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد محمدی صبح امروز در همایش شناخت راه‌های کاهش اثرات بلایای طبیعی بیان داشت: حوادث طبیعی قابل پیش‌بینی نیست، اما قابل پیشگیری است و کاهش اثرات بلایای طبیعی امکان‌پذیر خواهد بود.
وی بیان داشت: بلایای طبیعی شامل بلایای اقلیمی، بلایای ناشی از فرایندهای زمین‌شناسی و بلایای زیست محیطی است که عوامل زمان، تهدید و غافلگیری در موقع بحران بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است.
محمدی تصریح کرد: شدت و ضعف هر یک از این سه عامل می‌تواند در نحوه تصمیم‌گیری و مدیریت بحران نقش بسزایی ایفا کند و اثرات بلایای طبیعی را به حداقل برساند.
معاون فرماندار نور تصریح کرد: یقینا رویکرد سازمان مدیریت بحران کشور، استان و به تبع آن شهرستان این نیست که منتظر حادثه بمانیم و خسارت حادثه را جبران کنیم بلکه مدیریت بحران یعنی فرایند پیشگیری از وقوع بحران، برخورد و مقابله با حوادث در بحران و بازسازی و بازتوانی بعد از وقوع بحران است.
وی توانمندی، میزان و نحوه همکاری، هماهنگی و برنامه‌ریزی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان را مهم و قابل توجه و ضروری دانست.
محمدی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی مراحل چهارگانه مدیریت بحران به ترتیب، کارگروه مخابرات و ارتباطات با مسئولیت اداره مخابرات، کارگروه بهداشت با مسئولیت مدیر شبکه بهداشت، کارگروه خشکسالی با مسئولیت جهاد کشاورزی، کارگروه حمل و نقل با مسئولیت اداره راه، کارگروه امنیت با مسئولیت نیروی انتظامی، کارگروه مخاطرات آب، برق، گاز با مسئولیت روسای ادارات، کارگروه تامین سوخت با مسئولیت شرکت نفت، کارگروه مخاطرات زلزله با مسئولیت مسکن و شهرسازی و کارگروه امداد و نجات با مسئولیت هلال احمر خبر داد.
وی افزود: کارگروه‌های مربوطه با تعیین دستگاه‌های ذی‌ربط عضو به طور جداگانه با تشکیل جلسات ماهانه برای شناسایی منابع، امکانات و تجهیزات در مقابله با بحران اقدام خواهند کرد و باید نتیجه را به ستاد مدیریت بحران در فرمانداری اعلام کنند.
در ادامه مراسم، سعدی محمدی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نور گزارشی از برنامه‌های هلال احمر در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی شامل برگزاری مانور، برگزاری کلاس آموزشی، زنگ ایمنی و... ارائه کرد و این اقدامات را برای آمادگی مقابله با بحران ضروری عنوان کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول